Recent Posts

Search This Blog

Wednesday 12 February 2014

Got A Haircut For My Little Pumpkin!


ASSALAMU'ALAIKUM

Tengok tajuk macam gempak kan? Hehehe. Tiba-tiba nak cakap orang putih! Menyampah betoi!
Tajuk je la bahasa mat salleh pun. Isi entrinya minah belacan jugaaa...Hahaha.

Tak reti aku nak mengarang melampau dalam bahasa asing tu.
Lagi laju aku menaip bahasa lidah belacan aku ni.

Hari Jumaat (10/01/2014), encik suami mengajak ke Midvalley Megamall selepas kerja petang tu.
Aku tanya, "Nak buat apa ke sana?"
Dia jawap, "Nak potong rambut Adam. Boleh?"
Aku lagi sambung, "Haihh...buang tebiat gamaknya nak potong rambut Adam kat sana? Kedai mamak biasakan banyak"
Dia jawap lagi, "Alaa..tak apa. Selesa sikit sana ber-aircond. Hehe"
Dalam hati aku, elehhh~ kepala sendiri boleh pulak kedai mamak. Haa ikut suka hatilah. Aku lagi suka mengekor pergi berjalan. Hehehe.

Jalan punya jalan, sampailah ke kedai gunting rambut tu.
Abahnya, "Boleh gunting rambut baby tak?"
Amoi, "Woo kalau dia duduk diam saya cuba lohh~"
Abahnya, "Hmm macam mana? Nak potong tak rambut Adam?"
Aku, "Hmmm tah..hehe ikutlah"
Abahnya lagi, "Ke nak makan dulu?"
Amoi, "Haa apa kata you pergi makan dulu nanti you datang balik"
Sudahnya kami pun mengangguk setuju pergi la cari makan dulu.
Usai makan pergi semula ke kedai gunting rambut tadi tu.
Tunggu turn akhirnya sampai turn Adam!
Amoi tadi bagi 1 kerusi tinggi sikit, letak Adam di situ.
Beginilah rupanya my little pumpkin while having his haircut! Hehe.

(Apa nih? Apa nih? Haha)
(Sibuk dok mencari bunyik mesin rambut!)
(Hampir siap!)

(Alaa rambut Adam dah tak ada laa hehe)

Haa itulah dia pengalaman membawa anak 9 bulan pergi potong rambut. Alhamdulillah mahu duduk diam melainkan touch up hujung-hujung tu dia dah start merengek rimas.

Hari ni marathon update blog ye kawan-kawan sekalian.
Dah masuk entri kedua dah ni. Hehehe.

Bersambung dengan entri sempena Hari Tahun Baru Cina...

2 comments:

  1. Comelnya Adam. ^^.
    Adam umur berapa masa hair cut ni?

    ReplyDelete
  2. ijja..masa ni adam baru 9 bulan hehehe bulan lepas je pun ni..baru nk update hehe tq ijja sudi singgah... ^ ^

    ReplyDelete

What's on your mind?

Daisypath Friendship tickers