Recent Posts

Search This Blog

Thursday, 27 August 2015

Maajun Anggun Bestari


ASSALAMU'ALAIKUM

Dikala menunggu jam 5.15 petang....bolehlah update blog ni pulak
Tadi masa rehat, kejar masa update Facebook, iklan-mengiklan sana sini...

By the way, ada sesiapa yang pernah consume MAB atau Maajun Anggun Bestari ni tak?

Hmmm...sebenarnya sejak beberapa hari ni aku macam terfikir-fikir untuk beralih arah dari maajun ni ke jamu. 
Kenapa? MAB tak OK ke?
Hmmmm...

Bukan tak OK...aku amalkan pengambilan MAB ni sejak dari aku lepas pantang lagi.
Boleh kata umur anaklah kot.
Hampir 2 tahun setengah.

Tujuannya sebagai perancang keluarga.
Alhamdulillah memang berkesan buat masa ni.
Tapi agaknya badan aku dah imune keberkesanan bab memberi tenaga tu dah berkurang...bab mengekalkan berat badan ideal tu pun dah berkurang...

Hahahahaha...
Alasaannnnn~

Pada sesiapa yang nak merancang keluarga secara tradisional aku sarankan MAB ni.

Memang SUPERB!

P/S: Pada sesiapa yang ada pengalaman dengan JAMU mohon kongsi di ruangan komen ye

Friday, 14 August 2015

Natijah Anak Melasak

ASSALAMU'ALAIKUM

Malam tragis apabila anak melasak,si Mama pula tak fokus...
Dilibasnya usb phone charger terkena betul-betul di tepi mata...
Tercalar sikit tapi sakitnya MasyaAllah...
Tindakan luar kawal terus terjerit kuat!!!

Alhamdulillah seraya terjerit tangan tak naik ke anak..
Itupun anak tetap nangis sebab terkejut dengar Mama menjerit kuat agaknya...

Mungkin dia ingat aku marah dia...padahal aku terjerit sebab tak sengaja...tak tertahan rasa sakit tu...almaklum tak ready menerima serangan..huhuhu..
Baru sikit tu kan...baru sorang anak bujang..belum berbujang dan berdara..kekekeke

Maaf ye nakk...Mama tak marah Adam pun tapi sakit sangat tadi...huahuahua
ALLAH hai lah karenah anak...macam-macam..

Bonanza Merdeka! Mineral Coffee Minuman Kesihatan


ASSALAMU'ALAIKUM

Sekarang bulan merdeka!
Tak berapa hari lagi dah kita nak sambut hari kemerdekaan negara kita, tanahair kita bumi Malaysia!

Meh cepat-cepat pesan Mineral Coffee minuman kesihatan untuk seisi keluarga!

Aroma istimewa berasal daripada bijian kopi Robusta dan garam buluh organik semulajadi dari Korea.

Selain aroma kopinya yang wangi, ia juga kaya dengan bahan mineral seperti magnesium yang dapat menggalakkan penyerapan kalsium dan penggunaannya.

Mineral Coffee bukan sahaja memenuhi citarasa para peminat kopi, malah kandungan garam buluh di dalamnya membantu meningkatkan nilai nitrusi kopi itu sendiri!!!

Cepat-cepat pesan!

Beli 11 kotak PERCUMA 1 kotak!!!

Sehingga tarikh 31 Ogos 2015!!!


WhatsApp/SMS sahaja (8:00-22:00)

0176190035

Thursday, 13 August 2015

Jualan Susu Irfan


ASSALAMU'ALAIKUM

Posting  hari ni mengenai Susu Irfan. 
Kepada sesiapa yang berminat bolehlah hubungi di nombor ini:

0176190035
(WhatsApp/SMS sahaja)

Kami juga menjual produk susu Irfan yang lain:

Irfan Susu Kambing Cocoa
Irfan Full Cream
Irfan Susu Kambing Xtra




Wednesday, 12 August 2015

Kurang Sihat


ASSALAMU'ALAIKUM

Selamat pagi semua...pagi ni bangun pagi badan sungguh tak selesa.
Terjaga macam biasa jam 5 pagi, terus terasa perut tak sedap, kepala pening semacam.

Terus ke bilik air...!
Munttaaaahhhh!!

Dah kenapa dengan aku hari ni? Entah larat ke tidak ni nak pergi kerja?!
Gambar di atas sekadar hiasan ye. Mustahil aku macam tu. Muntah pun masih tampak sopan gitu. Huhuhuhu.

Rupanya baru teringat malam tadi aku perut kosong makan kacang.
Memang berangin satu badan.
Mencari minyak cap kapak sapu-sapu. Alhamdulillah reda sikit lepas baring.

Pengajaran untuk hari ni, walau sepenat mana pun, cuba juga jamah sikit apa-apa makanan yang menyihatkan sebelum tidur. Jangan dibiarkan perut kosong.




Monday, 10 August 2015

Beruang Kutub Jatuh Menghempap!


ASSALAMU'ALAIKUM

Hampir ke tengahari sudah...apalah nasib aku hari ni, baru nak melepaskan hajat boleh pulak terjatuh depan CCTV office.

Uwaaa...
Ibarat beruang kutub menghempap bumi ais di kutub utara ja dah agaknya tadi.
Nasib baik lah tak ada orang dalam coverage. Kalau tak, malu tak sudah aku dibuatnya.
Terjatuh akibat pakai selipar yang berusia 4 tahun, bak konsep pokok bunga seri mewangi, jangan kata bunga di tapak, daunnya pun dah tak bercambah lagi dah nak keluarkan bunga baru.

Maluuuu....
Terjatuh, terus bangun walaupun dah terasa kedepuk jatuh terkena sisi lutut dengan bumper aku ni ha. Hahaha.

CAUTION!
Berhati-hati sepanjang perjalanan anda, jangan berangan nak jadik calon AF 2015 lagi!

Hahahahaha

Friday, 7 August 2015

Syukur


ASSALAMU'ALAIKUM

Dah pasai apa aku hari ni...tadi pagi dok bercakap pasai ujian, hikmah, muhasabah diri bagai...ini? ujian lagi?

Hahaha...

ALHAMDULILLAH syukur kepadaMU Ya Rabb

Nak tau tak pasai apa?

Setelah sekian lama tak ada sorang pun yang PM aku untuk order susu Irfan, semalam ada sorang Whatsapp aku setelah hampir beberapa bulan menyepi.

Sebenarnya, 7 bulan yang lepas adalah jualan pertama aku. Susu Suffy Goat aku jual, susu Irfan pun aku jual sekarang. Tapi itulah kali pertama dan jugak kali terakhir aku fikir.

ALLAH masih tak izinkan rezeki tu sampai dekat aku semalam. Sedikit hampa tapi cuba betulkan niat mungkin tiada rezeki. InshaaALLAH mesti DIA akan gantikan dengan yang lain nanti.
Usaha tak seberapa, tak bolehlah aku nak harapkan yang lebih kan?
Betul tak?

Tup tup...ALHAMDULILLAH. Baru tadi pelanggan yang pernah beli dengan aku dulu, Whatsapp aku bagi tau nak repeat order.

Ya ALLAH, syukurnya rasa. Baru beberapa hari lepas terlintas dalam kepala, apa khabar agaknya pelanggan aku yang sorang tu, tak nak repeat order ke?
Stok masih ada kot, aku fikir.

Tapi hari ni ALLAH dah kabulkan doa aku tu.
Dia nak beli lagi susu Irfan, kuantiti yang sama macam dulu.
Beli borong sebab susu Irfan ni aku jual borong je.
Tak boleh nak simpan stok memandangkan keadaan rumah yang tidak mengizinkan.
Nak simpan stok kena ada ruang yang cukup.

Apa-apapun....
Syukrannn...Sukanyaa!!

Tak apalah...rezeki juga tu. Pelan-pelan kayuh orang kata.

Alkisahnya besok aku akan laju-laju singgah usrah ambik stok. Ahad seperti yang dirancang kami akan berjumpa.
Moga ALLAH permudahkan urusanku.

"KEMUDAHAN ADALAH UJIAN SYUKUR,
KESULITAN ADALAH UJIAN SABAR"

Tuhan nak kita bersabar ketika menghadapi kesulitan, bersyukurlah apabila ALLAH berikan kemudahan.

Peringatan untuk diri sendiri jugaa... :)

Muhasabah Diri


ASSALAMU'ALAIKUM

Selamat pagiiii...

Lama betul blog ni sunyi menyepi ye...tiba-tiba muncul dengan entri yang beremosi gini hehe

Bila ALLAH datangkan UJIAN, itu bukan BEBANAN, kita mesti mampu bertahan dan mesti cuba bertahan kerana ada HIKMAH di sebalik semua tu dan kita percaya ada hikmah tu sedar atau tak hikmah tu tetap ALLAH dah tetapkan

Ada KESEMPITAN dalam KELAPANGAN, ada KEMUDAHAN dalam KESULITAN...

Bila ALLAH datangkan UJIAN, pujuklah HATI, pujuklah IMAN...
Supaya jangan KECEWA, jangan sesekali putus HARAPAN...
Percayalah setiap KESABARAN ada GANJARAN PAHALAnya

Setiap PENGORBANAN ada KEBERHASILAN...
Setiap KEKECEWAAN, ada KEBAHAGIAAN menunggu di penghujung

INSHAALLAH

Marilah sama-sama kita bermuhasabahkan diri (*entah betul ayat BM aku, entah kali ke berapa dah muhasabah diri tapi tak berubah juga kikikiki), belajarlah dari kesilapan yang lalu, jangan diulangi lagi...
Setiap hari kita belajar benda baru kan?
Moga ALLAH permudahkan urusan harian kita...moga ALLAH kurniakan ketenangan untuk kita menerima apa-apa yang kita tak boleh ubah
Amin


MODE: Tengah memujuk hati sendiri...hehehe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...