Recent Posts

Search This Blog

Friday, 7 August 2015

Syukur


ASSALAMU'ALAIKUM

Dah pasai apa aku hari ni...tadi pagi dok bercakap pasai ujian, hikmah, muhasabah diri bagai...ini? ujian lagi?

Hahaha...

ALHAMDULILLAH syukur kepadaMU Ya Rabb

Nak tau tak pasai apa?

Setelah sekian lama tak ada sorang pun yang PM aku untuk order susu Irfan, semalam ada sorang Whatsapp aku setelah hampir beberapa bulan menyepi.

Sebenarnya, 7 bulan yang lepas adalah jualan pertama aku. Susu Suffy Goat aku jual, susu Irfan pun aku jual sekarang. Tapi itulah kali pertama dan jugak kali terakhir aku fikir.

ALLAH masih tak izinkan rezeki tu sampai dekat aku semalam. Sedikit hampa tapi cuba betulkan niat mungkin tiada rezeki. InshaaALLAH mesti DIA akan gantikan dengan yang lain nanti.
Usaha tak seberapa, tak bolehlah aku nak harapkan yang lebih kan?
Betul tak?

Tup tup...ALHAMDULILLAH. Baru tadi pelanggan yang pernah beli dengan aku dulu, Whatsapp aku bagi tau nak repeat order.

Ya ALLAH, syukurnya rasa. Baru beberapa hari lepas terlintas dalam kepala, apa khabar agaknya pelanggan aku yang sorang tu, tak nak repeat order ke?
Stok masih ada kot, aku fikir.

Tapi hari ni ALLAH dah kabulkan doa aku tu.
Dia nak beli lagi susu Irfan, kuantiti yang sama macam dulu.
Beli borong sebab susu Irfan ni aku jual borong je.
Tak boleh nak simpan stok memandangkan keadaan rumah yang tidak mengizinkan.
Nak simpan stok kena ada ruang yang cukup.

Apa-apapun....
Syukrannn...Sukanyaa!!

Tak apalah...rezeki juga tu. Pelan-pelan kayuh orang kata.

Alkisahnya besok aku akan laju-laju singgah usrah ambik stok. Ahad seperti yang dirancang kami akan berjumpa.
Moga ALLAH permudahkan urusanku.

"KEMUDAHAN ADALAH UJIAN SYUKUR,
KESULITAN ADALAH UJIAN SABAR"

Tuhan nak kita bersabar ketika menghadapi kesulitan, bersyukurlah apabila ALLAH berikan kemudahan.

Peringatan untuk diri sendiri jugaa... :)

No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...