Recent Posts

Search This Blog

Thursday, 21 August 2014

Kisah Pagi : "Ayang Punya"


ASSALAMU'ALAIKUM

Kisahnya sebelum bertolak pergi kerja, singgah gerai abang dan kakak jual nasi lemak bersebelahan dengan Restoran Ani Sup Utara, dipacaknya kanopi dekat situ.

Sebelum ni pun pernah singgah situ, abang dan kakak tu pun dah kenal.

Pagi tu, teringin pula bihun goreng letak sambal, mintak dibungkuskan 1.
"Bihun goreng letak sambal sikit ye bang!"
"Ok!"

Sudah siap dibungkus tak semena-mena abang tu cakap,
"Haaa ni ayang punya!"
Sambil tulis something atas pembalut bungkusan.
Bukan takat terdiam, sampai tahap terkesima jugak aku dengan encik suami dibuatnya.

Aku pandang dia, dia pandang aku.
Lepas tu masing-masing senyum.
...Hahahaha...

Dah kenapa abang ni pagi ni? Bebel aku dalam hati.
Abang tu gelak.
"Haa yang ni anje punya!"
Sambil tulis atas pembalut nasik lemak encik suami pula.

Hahaha sah abang ni sengaja nak bergurau.
Kakak sebelah dah muncung mulut sedepa sambil tersenyum.

Hasilnya, sampai office, keluarkan bungkusan terus tersenyum!
Teringat seloroh abang tu pagi tadi.
...Haha...


No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...