Recent Posts

Search This Blog

Monday, 25 August 2014

Pengalaman Baru


ASSALAMU'ALAIKUM

It's already in a 2nd weeks of my hard time being a mom. 
WHY??

...Hehehe...
Sebabnya..dah masuk minggu kedua juga encik suami bekerja di tempat baru.
Perjalanan kami ke tempat kerja dah tak sehaluan, so kami kena berpecah.

Aku kena drive sendiri, encik suamipun terpaksa naik motor sendiri.
Apa dia? Yeee...aku tau orang lain lagilah, ada suami jauhhh di perantauan. Jarang sekali jumpa.
Sebulan or even 2 bulan pun belum tentu dapat jumpa.

Nooooo!!
Bukan aku nak mengadu pasal waktu sukar aku tapi apa yang aku cuba nak sampaikan di sini.

Now I know how a single mom feels!
Uruskan anak sendiri, urus hal pejabat, hal rumah.
Keluar sebelum matahari terbit, and worst balik rumah bila matahari dah terbenam!

Aku dikira masih bernasib baik sesekali je encik suami outstation.

Teringat biras aku yang kehilangan suami, anak saudara aku yang kehilangan seorang bapa di usia yang terlalu muda.

Then, from that, I'm really sure that I will...be more motivated to be a very independent woman without any more arguments and complains!

Sebelum ni aku kuat merungut ke?
Hmmm...rasanya sebelum ni aku terlalu banyak membandingkan diri sendiri dengan orang lain seolah-olah akulah yang paling terduga.
Padahal ada orang lain di luar sana lebih terduga dari aku.

I have to learn how to love my own self, appreciate my own life and please always be grateful!!

So, why not try a NEW THINGS and move on for having a better path of life!!!

Changes is not always bad BUT sometimes it's a start of another new chapters of LIFE!!!
Endure it!
Be strong!

Keep going and never give up!

InshaaAllah :)

2 comments:

  1. saya teringat kisah kawan saya masa saya kerja kat sabah. kawan saya kerja kat sabah dan isterinya kerja kat kelantan. 3 tahun berjauhan dan hanya sesekali dapat berjumpa, maklumlah jaraknya jauh dn memerlukan kos yg tinggi. Skrg kawn saya dah pulang ke semenanjung tapi kerja di pahang, isterinya masih di kelantan krn kerja dgn kerajaan negeri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmm...tu pun terduga juga tu...nak2 lagi kalau ada anak ramai mesti lagi terduga nak urus sorang2...tp yelah demi mencari rezeki utk sara keluarga...sesetengah tiada pilihan...dugaan setiap org xsama kan? hmmm semoga dipermudahkan semuanya aminn

      Delete

What's on your mind?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...