Recent Posts

Search This Blog

Friday, 17 June 2011

Hari Diganti Hari


Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Seminggu dua ni aku agak sibuk dengan hal lain sampaikan aku tak sempat langsung nak jenguk jengukkan jari aku di blog. Hari bersilih ganti dengan happy day...sad day...stress day..macam macam ada, asyik berulang ulang tanpa kita sedar. 

Kadang kadang aku sendiri tak sedar yang aku dah pun meningkat usia...aicehhh! Macam lah dah berusia sangat ye? :) Tapi memang tak muda lagi dah pun. Hehehehe...Macam baru semalam ja aku kayuh basikal tua arwah Wan aku kemain senget lagi badan sebab terlalu besar kalau nak dibandingkan saiz aku masa tu yang masih kanak kanak Blackcurrant. Hahaha...

Bak kata orang...apa yang dah lepas tu biarkan berlalu...jangan dikenang kenangkan lagi..tapi aku ni degil asyik nak kenang kenang...lepas tu mula la rasa miss sangat saat tu. Macam nak patah balik ja masa tu. Tapi mustahil la kan. Ko ingat ko Nobita ke nak rentas masa bersama Doraemon masuk dalam drawer lepas tu...tuptup da ke dunia lain. Toek ko la! Hahaha...Tak mungkin la dalam dunia nyata ni. 

Aku merasakan hari tu semakin hampir. Aku takut nak menghadapi hari tu. Aku bimbang aku tak boleh nak hadapinya dengan tenang. Dengan hati yang tabah. Dan aku khuatir sama ada aku boleh entah aku handle diri sendiri masa tu. Astaghfirullahal'azim. Kenapalah aku berfikiran macam tu? Seolah olah aku teragak agak dengan ketentuan Allah yang pasti.

Aku mohon ampun, mohon petunjuk. Tabahkan lah hati aku. Kuatkan lah pendirian aku. Teguhkanlah iman aku. Sejujurnya aku bimbang Ya Allah! Engkau bantulah hambaMU yang hina ni. 

Mesti korang tertanya tanya hari apa yang aku bimbangkan sangat tu kan? Hmmm hari yang pastinya semua orang akan lalui. Tak mengira masa, tak mengira waktu, tak mengira hari, tak mengira usia. Kadang kadang tak bagi signal apa pun. Kun Fayakun...maka berlakulah atas ketentuan Allah Yang Maha Esa.

Aku bukan berbicara soal kematian...tapi soal masa...masa yang semakin hampir. Entah kita sempat kejar atau kita yang ketinggalan. Nampak sama tapi ada perbezaannya. 

~Sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun lagi Pengasih dan Penyayang~

4 comments:

  1. skang ni rasa cepat je masa berlalu... bangun pagi... tup2 dah malam eh....

    moga kita gunakan masa yang singkat dgn menda berfaedah la.... isau takot lalai...hehhehe

    ReplyDelete
  2. hmm tulah zana...cpt je masa berlalu..terasa macam baru je lagi bangun pagi..sekali ehh dah nk balik kerja..da nak malam..

    InsyaAllah...:) kalau terlalai cpt2 tampo pipi..sedo balik...jgn terus pejam...:)

    ReplyDelete
  3. setiap kejadian ade hikmah nye...zaman skang ni 37:1...perghhh..if mcm ni la kn,aku ingat aku blh kawen ngan 37 pmpuan kot...wakakaka...best2..

    ReplyDelete
  4. erkkk...4 tu pun da ckup banyak dah min...npe ko nak sampai 37? adehh larat ke ko nak melayan...mcm2 karenah ada min..tu lum yg byk pangai cm aku ni..wahaha

    ReplyDelete

What's on your mind?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...