Recent Posts

Search This Blog

Monday, 7 February 2011

Bunyi Kompang!

Assalamu'alaikum

Bertemu kembali aku dengan blog aku selepas seminggu bercuti sempena Tahun Baru Cina.Rindunya aku nak berblog sebab aku rasa percutianku kali ni macam-macam cerita aku nak kongsi...hehehe...
Cerita yang mana ye aku nak mulakan dulu...hmmmm.

Apa kata aku mulakan dengan cerita bertarikh 5 Februari 2011 Sabtu lepas. Dari tajuk entri aku tu tak kan la tak dapat teka lagiii...hehehe...yessssss...!! betul! Aku nak cerita pasal hari bahagia salah seorang teman baikku sejak di kampus sampai sekarang.

Seawal jam 10 pagi aku dah gerak ke kampung Titi Serong, Kuala Perlis, ke rumah teman baikku tu. Kononnya aku ni pengapit pengantin perempuan..tu yang gerak awal sebab manalah tau ada apa-apa nak ditolong. Hehehe..Lebih kurang 30minit kemudian aku tiba di rumah pengantin sejurus memberi salam pada ayah pengantin terus aku dan Sue (seorang lagi teman baikku sejak dari kampus) masuk ke bilik pengantin. Wahhhh!! Cantiknya kawan aku! Hehehe...

(Wan Noormaziah Mahmad)

Ni lah teman baik aku yang aku maksudkan tadi. Hehehehe cantik kan?

(Bunga Tangan Pengantin)


(Pintu masuk rumah pengantin perempuan)

Dalam jam 11 pagi rombongan pihak pengantin lelaki sampai ke rumah pengantin perempuan untuk dibawa terus ke masjid berdekatan di mana majlis akad nikah akan berlangsung di sana. Wan tetap kelihatan tenang walaupun kami semua tau hari itu adalah hari paling mendebarkan semua orang nak nak lagi pengantin.


(Cakk! Hee~ Saat debaran)

Wan sempat tersenyum sementara tunggu tok kadi siap siap untuk teruskan majlis akad nikah. Majlis akad nikah berlangsung di gazebo luar masjid. Keadaan tenang pagi tu pun tak mampu nak tenangkan hati Kodin (husband Wan) kot masa tu. Hee~



(Wan berdebar debar menanti....)

(Saat jari manis sang puteri disarungkan cincin oleh sang putera...)


"Aku terima nikah Wan Noor Maziah Binti Mahmad dengan mas kahwinnya sebanyak RM......tunai"

dengan satu lafaz Kodin selamat melafazkan akad nikahnya pada pagi tu. Alhamdulillah walaupun kami hanya sebagai saksi hari bahagia kedua mempelai tu....kami turut sama terasa debaran (terutamanya aku dengan Sue lebih dari Wan plak excited nya. Kekeke) dan syukur semuanya telah pun selamat ^^


(Saat dahi seorang isteri dikucup seorang suami..Uhhh~!)


Uhhh...bahagianya rasa masa ni....hehehe ehh bukan untuk aku ye...untuk kawan aku sorang ni....Alhamdulillah semuanya dah selamat dan aku tumpang gembira untuk Wan dan Kodin.


(Album mas kahwin buat isteri tercinta)

Maskahwin adalah pemberian yang wajib diberi oleh seorang suami kepada isterinya dengan sebab perkahwinan. Firman Allah s.w.t. yang bermaksud :
" Berikanlah kepada orang-orang perempuan itu maskahwin mereka ".
( Surah An-Nisaa' - Ayat 4 )
Sabda Rasulullah s.a.w. yang bermaksud :
"Carilah untuk dijadikan maskahwin walaupun sebentuk cincin yang diperbuat daripada besi." ( Riwayat Bukhari )


Wan cuba bukak dalam tu tah tah Kodin letak gambar dia ja masa zaman muda muda...bukannya dia letak mas kahwin...Hahahaha firestone pulak aku tiba tiba...aku guwo ja Wan Kodin...hehehehe 

(Sanding pengantin ~ duduknya sepasang kekasih nakhoda sebuah perkahwinan)

(Hantaran untuk si suami)

(Hantaran kedua mempelai)

(^^)

(Peuih tunangan orang...hahaha!)

(Sepatu si 'kecik' mula menapak!)

(Declaration: Husband and Wife!)


Alhamdulillah sempat jugak aku siapkan entri kali ni walaupun aku terasa macam nak demam....Huhuhu...

RIBUAN TERIMA KASIH KEPADA

:: WAN DAN KODIN as PENGANTIN::
:: SUE as CAMERA GIRL::
:: ZANA as MINAH REMPIT PENAGA ::
:: PEUIH as THE CHOSEN (member laki sorang je yang datang) ::

Semoga kekal berbahagia hingga ke akhir hayat!
Didoakan panjang umo, dimurahkan rezeki, cepat cepat dapat baby yeee...^^

SEKIAN

8 comments:

  1. suuuuwittttt!!!!!:)

    ReplyDelete
  2. thanks my dear fren for being there for me ^_^

    ReplyDelete
  3. you are most welcome dear! ^^
    InsyaAllah bertemu lagi nanti sebelah asben hg plak...hehehehe

    ReplyDelete
  4. I LIKKEEEE!!!haish....excited nk kawen lak tetibe!wakakakakaka

    ReplyDelete
  5. hehehe kalau dah ada rasa tak sabar tu..cepat cepat singgah anak bukit tu..kekekeke

    ReplyDelete
  6. hahahhaha...para para sakura toek!hahah

    ReplyDelete
  7. betul apaaa....singgah la anak bukit tu jumpa mak ayah bukit pulakk...kenal kenalan...kekekekeke

    ReplyDelete

What's on your mind?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...