Recent Posts

Search This Blog

Wednesday 12 December 2012

Set Bersalin Amway (Tropical Herbs)



ASSALAMU'ALAIKUM

Selamat pagi semua...diharap semua sihat sihat ja hari ni ye..
Bagi yang bekerja di Selangor semalam, hari ni dah mula kerja balik kan?
Mesti tak terasa sangat kalau dah dapat cuti sehari ja...hehe..tapi kira OK la tu kan dari kami yang bekerja di Kuala Lumpur, cutipun tidak...kena bekerja seperti biasa...

OK berbalik kepada tajuk asal aku untuk entri kali ni berkenaan dengan Set Bersalin Amway (Tropical Herbs), bukan atas pengalaman aku menggunakan produk ni tapi hasil pembacaan aku di blog blog orang lain yang pernah menggunakan produk ni, semuanya memberikan feedback yang positif.

Yelah aku pun kan memang tengah mencari produk set bersalin yang sesuai, so aku pun merajinkanlah diri membaca sana sini.

Pada pendapat aku, produk ni tidaklah begitu tradisional dan tidak jugak begitu moden.
Kenapa? 
Sebabnya kita tak perlu merebus sebarang akar herba untuk diminum melainkan cuma perlu minum teh, 
2 jenis kapsul sayuran selain daripada air mandian.
Juga dibekalkan bengkung percuma.
Aku rasa agak sesuai bagi ibu mengandung anak pertama yang belum punya apa apa kelengkapan persiapan semasa berpantang.
Tunku bayi dan minyak bayi pun juga ada disediakan.

Jadual penggunaan pun dibekalkan bersama untuk kemudahan ibu ibu mengandung mengikut aturan yang ditetapkan.

Bagi ibu mengandung yang bersalin ceasar pun boleh cuba produk ni tapi sebulan selepas bersalin cara pengambilannya.
Kata orang Amway ni lah, tak perlu risau panas atau sebagainya bagi yang bersalin ceasar tu.

Tetapi, kekurangan produk ini setakat pembacaan aku,

Pertama, param atau pemanas badan yang perlu kita sapu sebelum memakai bengkung, ramai mengadu tidak cukup panas. Begitu juga dengan minyak yang perlu disapu pada kaki dan tangan si ibu pun tak cukup panas.
Ramai menggantikan dengan losyen Mustajab.

Keduanya, minyak bayi juga tidak cukup berkesan untuk mengeluarkan kembung angin dalam badan bayi.
Ada yang lebih selesa menggunakan minyak Telon.

Ketiga, kita tak boleh beli barangannya secara berasingan. Perlu beli 1 set terus.

Range harga produk set bersalin ini ialah
RM293-300 sahaja termasuk pos penghantaran
merangkumi 10 barang di dalam 1 set.
Boleh Google produk ni untuk tau lebih lanjut.
Aku malas nak taip pepanjang kat sini. 
Hehehe...

Setakat ni itu saja review aku pasal set bersalin Amway.
Kalau aku ada terbaca lagi, aku update lagi ye.

Sejujurnya pertama kali baca macam dah berkenan dengan produk ni sebab lengkap segala barangan yang diperlukan untuk penjagaan dalaman dan luaran si ibu selepas bersalin.

Namun, masih ada banyak masa nak survey set bersalin yang lain, meh sama sama kita teruskan pencarian set bersalin yang sesuai dengan kita.
Kalau ada yang pernah menggunakan produk ni dan ingin berkongsi pengalaman, silalah jangan segan silu tinggalkan komen anda. Bukan saja berkongsi dengan saya, tapi jugak dengan pembaca pembaca lain yang pasti tertanya tanya lebih lanjut pasal produk ni.

InshaAllah :)

No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Daisypath Friendship tickers