Recent Posts

Search This Blog

Friday, 18 April 2014

Adam : Isolated!



ASSALAMU'ALAIKUM

Pagi Sabtu memecah keheningan bila Adam mula menangis dan merengek kurang sedap badan agaknya.
Doktor meminta Adam dimasukkan ke wad sebab dia dijangkiti HFMD dan semestinya kena isolated.



Disebabkan urat atau vein Adam terlalu halus, banyak kali juga doktor cucuk Adam untuk drip air.
Lastly di kaki juga yang jumpa uratnya.

Punya menangis fobia kalau nampak misi berbaju biru.
Terbeliak menahan sakit setiap kali dicucuk keluar masuk. 
Runtun betul hati ni rasa masa tu tapi terpaksa.

Persepsi aku pada taska semakin kurang best.Huhu.



Hari kedua di wad, Alhamdulillah Adam nampak sangat cergas. Makan minum kembali seperti biasa cumanya bintik-bintik merah masih kelihatan di seluruh badan.

Adam dibenarkan pulang rehat di rumah tapi masih perlu dikuarantin selama seminggu sebelum dihantar ke taska semula. Hukhuk.



P/S: Nak dijadikan cerita selepas 2 hari Adam dihantar ke taska semula, Adam kembali tak sihat. Muntah cirit lagi pulak dan sampai ke hari ni, aku sendiripun dah fobia nak hantar Adam ke taska tu. Tengah giat mencari pengasuh baru sekarang ni. Tak mau lagi hantar Adam ke taska tu....

Mungkin Adam kurang rasi dengan tempat tu agaknya sebab budak lain aku tengok ok ja...Hmmm..

2 comments:

  1. mybe la fara..
    yan rase better fara cari pengasuh kt adam..
    senang sikit...
    kt taska bebudak ramai, macam2 condition n mudah berjangkit if ade sakit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah yan...
      hari ni adam dah dihantar ke pengasuh baru dah
      harap sangat di rasi dgn pengasuh tu sbb xsuka nk tukar2 pengasuh ni sebenarnya kesian ke anak..byk kali nt dia nk usaha try sesuaikan diri bagai kan...dia penat kita pun penat..harap sgt yg kali ni ok...
      xmo dah la sakit2..sejak2 keluar wad tu adam dah takut dgn org la yan..huhu

      Delete

What's on your mind?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...