Recent Posts

Search This Blog

Friday 18 April 2014

TM Dynamic Kids : Day 1 & Day 2 Adam Farhan


ASSALAMU'ALAIKUM

Tak berkesempatan aku nak meng-update blog sejak-sejak masuk April ni kan sebabnya si kecil aku yang seorang ni tak sihat sangat. Aku sekali dah macam panda makan batang buluh dah jadinya sebab kurang tidur.
Sebelum aku meroyan pasal Adam kurang sihat, aku rasa elok aku cerita dulu tempat asuhan Adam yang baru seperti yang aku janjikan sebelum ni.

Gambar di atas hasil tangkapan encik suami. Hari pertama Adam ke TM Dynamic Kids bertempat di Menara TM Kuala Lumpur. Agak well known di kalangan staf TM ye sebenarnya.
Begitulah keadaannya bilik atau kelas untuk bayi berumur seawal 7 bulan hingga ke 2 tahun ditempatkan.

Dihamparkan tilam secara selari sepanjang bilik dan haruslah setiap tilam dah berpunya. Adam masih baru ditempatkan paling hujung berhampiran pintu masuk.
Sedih sebenarnya nak meninggalkan Adam di sini tapi apakan daya Mama terpaksa.

Cuba berfikiran positif yang Adam akan mula bergaul dengan kawan-kawan yang lain dan InshaaAllah akan bertambah baik selepas ni. Aku pasti ibu bapa yang lain pun berperasaan seperti aku juga. Tak pernah terniat nak meninggalkan anak di tempat yang tidak selamat. InshaaAllah semua akan ok.

Namun, persepsi aku pada taska ni mula berubah pada hari kedua Adam dihantarkan ke taska.
2 April 2014, selepas kerja aku bergerak awal dari biasa terus ke taska.

Adam tertidur di sisi tilam dengan keadaan kaki terjuntai ke lantai. Pendek kata tidak diletakkan di tilam secara proper. Point untuk kenakan taska ke? Eh, tidak. Aku faham mungkin Adam selesa tidur begitu dan dibiarkan cikgunya dalam keadaan begitu.

Aku angkat Adam dengan harapan Adam masih tidur tapi sebaliknya berlaku.
Adam terjaga dan terus menangis secara tiba-tiba.
Badan Adam agak panas.
Sampai rumah, OK Adam demam.
Adam demam biasa atau sebaliknya?


Bersambung entri seterusnya sebab nak asingkan tajuk entri...

No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Daisypath Friendship tickers