Recent Posts

Search This Blog

Friday 16 January 2015

Terlambat Terlewat Terkejut!


ASSALAMU'ALAIKUM

Fuhhh...mengah pulak pagi ni rasa...dah lama tak senaman katakan (sebelum ni selalu ke?) 
Hmmm tak jugak hahaha tapi disebabkan kurang penjagaan ditambah pula dengan tak senaman...badan jadik lunyaiiiiii...

Kisahnya terlambat bangun lagi hari ni. Sedar alarm bunyi jam 5 pagi, boleh pulak aku bangun off alarm lepas tu sambung tidur.

Memang kesilapan yang amat besar untuk aku ye!
Sedar-sedar dah jam 6! Tidakkkkkk....beg anak belum kemas, baju belum iron. Apa aku nak buat nih?

Tak apa! Relaxxxx! Tarik nafas, ok, basuh dulu botol susu adam! 
Siapkan beg Adam.
Buat susu Adam.
Capai tuala terus mandi.
Keluar tandas, tengok jam. 
6.15 pagi!

Hadoiii ada lagi 15 minit!
Dalam kepala dah terbayang kereta yang panjang berjela.
Fokus!
Capai baju, capai tudung, sarung!

Angkat beg, kejut encik suami.
Keluar rumah, panaskan enjin kereta, terus gerak!

30 minit perjalanan.
*Alaaa 30 minit je dari rumah...nak kelam kenapa? Fuhh jangan dibuat main ye highway tu...
berhantu! Lewat seminit punahhh!

Sampai di pejabat, masuk tandas, tengok cermin.


Hadoiii dah macam makcik-makcik anak 5 orang kot!
Tudung senget benget, baju pun berkedut!
MashaAllah aku kata....makcik anak 5 orang pun lagi kemas aku rasa.

Hahahhahaha....
Padahal dah merata tempat aku pergi tadi.
Beli kuih lagi....

Maluuuuuu~


Lepas ni kena lebih berhati-hati....
Alhamdulillah lambat-lambat bangun pun sempat juga aku kejar free parking season pass.
Fuhhh....

No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Daisypath Friendship tickers