Recent Posts

Search This Blog

Tuesday 13 January 2015

Ubah Jalan


ASSALAMU'ALAIKUM

Selamat pagi semua...harap hari ni lebih baik dari hari semalam InshaaAllah...
Alhamdulillah syukur bagi aku, hari ni lebih baik dari hari semalam...
Kenapa?

Hari ni merupakan hari kedua aku berulang alik dari Bandar Baru Bangi ke tempat kerja aku di Bangsar.
Sebelum ni perjalanan aku pendek dari Petaling Jaya saja. Tapi sejak pindah rumah, aku terpaksa ubah jalan, ubah cara, ubah segala.

Hari kedua juga untuk persekolahan anak-anak kita. Jalan dah tak macam selalu, kembali sesak walaupun matahari masih belum menjengah.

6.30 pagi paling lewat aku perlu gerak dari rumah. Awalnya!
Hehehe sebenarnya masih ramai lagi yang lebih awal rupanya. Belum kira makcik, pakcik, akak, adik, abang yang menjual berniaga nasik lemak dan kuih muih di sepanjang jalan.

Terlajak sikit walaupun seminit, habis punah harapanlah perjalanan tu sentiasa lancar. Confirm sesak sejurus selepas tol Sungai Besi.

Rutin harian aku pun automatik berubah juga. Walaupun waktu bangun pagi masih sama jam 5-5.30 pagi, tapi sampai di pejabat, kadang-kadang sempat juga aku melelapkan mata di dalam kereta untuk beberapa minit.

Tengahari aku cuba melelapkan mata paling kurang setengah jam pun cukuplah, habuan kumpul sedikit tenaga yang bersisa supaya bertahan sampai ke malam melayan anak bujang aku tu pulak di rumah nanti.

InshaaAllah selagi ada kemahuan selagi tu ada jalan.
Semoga dipermudahkan urusan harian kami sekeluarga.

Amin.

P/S: Alhamdulillah hari ni aku tak mengantuk semasa drive.

No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Daisypath Friendship tickers