Recent Posts

Search This Blog

Monday 4 April 2016

Cara Menghapuskan Pepijat atau Hama II




ASSALAMU'ALAIKUM

Selamat pagi...
Lama betul aku tak update blog. Maaf ye...kesibukan dengan kerja hakiki dan part time.
Sambungan dari entri sebelum ni...


Sedia maklum pepijat atau Bed Bugs  memang serangga yang sangat-sangat tak tau nak cakap....tapi pada siapa yang ada pengalaman sejarah hitam dengan serangga ni...faham sangat lah kesan dia...
Boleh terbawak-bawak sampai ke mimpi pun ada..
Macam aku sampai sekarang pantang nampak benda kecik menjalar, melata je aku terus fobia!!!

Entri lepas aku perkenalkan produk Bio D. Tapi hari ni aku nak perkenalkan produk baru, selain Bio D, aku terjumpa lagi 1 alternatif yang boleh dicuba untuk hapuskan pepijat/hama/lipas atau mana-mana serangga lain juga.
Wow! Aku rasa ni lagi power!!

Namanya Diatomaceous Earth.
Aku tengok banyak branding tapi apa-apa jenama sekalipun asal ada perkataan Diatomaceous Earth, inshaaAllah berkesan.

Gambar di bawah sebagai salah 1 contoh jenama Safer dan Harris.
Boleh cuba Google sebab aku sendiri tak pasti dekat mana boleh beli.
Aku dapat info ni dari sepupu. Suaminya beli online.  Nanti aku cuba dapatkan nama laman web yang suami sepupu order tu.



Selamat mencuba ye semua!! 
Mudah-mudahan entri kali ni mampu membantu...Hehe

14 comments:

  1. Dkat mne nak beli ni?? ����

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cousin pun dah tak sure exact website tapi boleh cuba ke kedai Hardware mcm ACE atau search online dulu...sementara jumpa exact link ya...maaf..will update once found! :)

      Delete
    2. boleh cuba cari di kedai hardware...
      make sure ada bahan kimia namanya Diatomateous Earth

      Delete
  2. ada jumpa x kedai local yg jual? sy dh semakin teruk kena bed bug ni.. kalau ada leh contact sy kt 017-2434064

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh ke kedai hardware dan bertanya kan serbuk di atas...hardware yang besar seperti ACE selalunya ada...tq

      Delete
    2. Assalam fara ada ws x..nk tnya smething..

      Delete
    3. wa'alaikumussalam...
      boleh bertanyakan di sini pun xapa hehehe atau terus ke FB sy terima kasih

      Delete
  3. Replies
    1. ace tu kat mne? kt kl ade kt mane? tolongg.. da xlarat la asyik xcukup tdo smpai kn mlm td tdo kt kete sorg2 sbb da xlarat da..

      Delete
  4. it really works
    thank you so very much for sharing

    ReplyDelete
  5. it really works
    thank you so very much for sharing

    ReplyDelete
  6. Trima kasih.saya sendiri pun dah truk sangat kena bed bug ni. Macam2 dah buat, bersihkan rumah jangan cakap laa. Tiap2 bulan buang, still ada.. cat rumah, plaster rumah semuaa still ada lagi. Hilang kejap, lepas seminggu datang lagi. Ingatkan rumah saya je kena.. tanya kat jiran, rupe2nye rumah dorang pun semua kene jugak.. stress sangat. Rasa nak pindah rumah je. Tapi tak tahu pindah mana .. sebab rumah sendiri dahh 😭😭😭

    ReplyDelete
  7. hi, fara, thanks a lot for sharing this. Saya nampak ada bintik bintik hitam dekat dinding bilik, lepas google nampak macam woodlice ke bedbug i pun tak sure sebab lantai bilik saya lantai jenis kayu..adakah ini berkesan?

    ReplyDelete
  8. saya sedang eksperimen masuk kan peijat bersama sama serbuk Diatomaceous Earth ke dalam pelastik dan diikat. Hari pertama masih hidup. Tengok lah macamana nanti.

    ReplyDelete

What's on your mind?

Daisypath Friendship tickers