Recent Posts

Search This Blog

Wednesday, 28 December 2011

GENAP 8 BULAN






ASSALAMU'ALAIKUM

Hari ni aku terasa nak update banyak kali pulak...terlebih idea kah?
Tak laaahhhh...cuma terlintas sesuatu dalam kepala aku ni..
Ada follower aku bertanyakan pasal kesihatan Aba aku, baru aku sedar yang aku dah lama tak update apa apa pasal Aba..

Sambungan kepada entri yang LEPAS....
Aba aku tak dapat puasa penuh untuk tahun ni..sebab dia tersangatlah tak larat dan tak mampu untuk berpuasa penuh macam kita...
Dan dia juga sudah tidak mampu untuk berjemaah di masjid setiap hari Jumaat memandangkan dia dah tak mampu untuk bersolat berdiri...
Aba perlukan kerusi
Subhanallah..ALLAH Maha Suci dan Maha Mengetahui apa yang Aba aku sedang lalui...
Hari ni genap 8 bulan Aba buat AVF...
Selepas buat pemeriksaan terbaru dengan pakar..Aba diminta kurangkan pengambilan dos ubat..
Alhamdulillah Aba dah tak sakit leher, Aba dah boleh makan, Aba dah boleh berjalan, Aba dah boleh senyum tu yang pastinya :) 
Alhamdulillah syukur kepadaMU Ya ALLAH
Walaupun kaki Aba masih sama bengkak seluruhnya, kebas tapi aku lega nampak Aba senyum...

Sebelum ni Aba selalu merungut akan keadaan dia..
Tapi sekarang aku nampak dia redha..
Dia dah tak merungut..
Selagi dia rasa dia boleh buat...dia akan tetap buat....

Baru baru ni dia datang dengan Mak melawat kami anak beranak walaupun kami risau akan keadaan dia dan harap dia boleh tunggu kami yang balik ke kampung bukan dia yang datang..tapi Aba tetap nak datang...

Walaupun Aba tak pernah keluarkan dengan kata kata tapi aku dapat rasakan..Aba redha dengan keadaan dia...dia tak merungut lagi..
Dia berserah segalanya pada ALLAH Maha Penyembuh segala penyakit...
Dia sembunyi segala resah risau dia...
Apa yang dia hanya nak tengok anak anak menantu dan cucu yang seorang bahagia, happy selalu..

Semoga ALLAH SWT memberkatimu Aba dan Mak..
Kurniakanlah kesihatan kepada kedua orang tuaku

InsyaALLAH
Ameen~

2 comments:

  1. semoga aba para sehat spt sebelum nye..aminnnn~

    ReplyDelete

What's on your mind?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...