Recent Posts

Search This Blog

Wednesday, 23 October 2013

Tempoh Berpantang

ASSALAMU'ALAIKUM

Fuhh...tak tau la pasai apa hari ni aku terlebih rajin menaip pulak. Baru tadi update blog, ni menaip lagi...hahahaha..

Bukan apa, sementara tengah tak dak keja ni, baik aku kumpul balik gambar-gambar lama masukkan dalam blog sebelum aku dah dihumban dengan bertimbun-timbun keja kan.

Bersambung dengan cerita tempoh berpantang (ini pun dikira entri tertunggak juga hehe). Selepas keluar wad dari Hospital Pantai Bangsar, aku sambung berpantang di rumah sewa lebih kurang 2 minggu kot lepas tu balik ke Ipoh, rumah mertua. Proses berpantang macam biasalah bangun pagi mandi air herba, pakai stokin (ni tipu...aku tak pakai pun alasannya cuaca panas masa tu tak apalah tak pakai pun haha tau dek orang tua yang betul-betul jaga pantang maunya aku kena bebel sepanjang 2 bulan berpantang kot kekeke) Ha nih ada beberapa gambar Adam yang aku sempat snap semasa berpantang di Ipoh.

(Baru lepas mandi hehe)

(Ketiduran lepas menangis hehe)
Haaa....tu yang dekat atas tu, 2 gambar Adam masa aku berpantang di rumah mertua. Kecikkk ja Adam masa tu. Gambar pertama, Adam baru lepas mandi. Setiap pagi setiap kali lepas mandi wajib tangkap gambar untuk hantar bagi Abah dia kat KL masa tu. Biasalah kalau Abah dah rindu kat anak kan...mengadalah mintak setiap hari kalau boleh setiap sejam. Hahaha. 

Gambar kedua, baru lepas menangis. Mulanya tidur dalam bilik, tapi tak sampai setengah jam, terus terjaga menangis kuaaaat sangat. Sudahnya haaa...mak mertua aku letak ja dekat sofa depan ruang tamu. Hahaha. Tapi itupun tidur tak lama juga terjaga semula. Biasa la kot baby baru nak sesuaikan diri dengan dunia luar. Dulu dalam perut Mama, gelapppp ja kan. Hehehe.

Ok bersambung pula dengan cerita bercukur rambut Adam. Hehe. Sepatutnya buat masa umur Adam seminggu kan? Ke aku silap?! Tak apalah tapi tulah kira lambat juga kami cukur rambut dia. Yelah asyik keluar masuk hospital ja sebelum tu kan. Alhamdulillah selamat bercukur oleh Abah dia sendiri selama 2 jam setengah time Adam tidur. Habis lenguh tangan aku dukung Adam. Hahaha. Kami tak buatpun majlis berendoi ke apa-apa yang sewaktu dengannya. Buat yang wajib sahaja. Mak mertua aku tolong buatkan pulut kuning dengan rendang ayam kemudian dihantar ke rumah saudara mara berdekatan. Alhamdulillah. Terima kasih Mama dan macam biasa sempat juga aku snap beberapa gambar.

(Botak chin sudahh...hehe)

(Tidur lepas kenyang susu)

(Kemam mulut nak berak ka apa ni? Haha)

(Free style punya tidur)
Selepas 2 minggu di Ipoh, badan dah kuat sikit, barulah encik suami hantar balik berpantang di Perlis pula selama 3 minggu baru balik ke KL. Alhamdulillah selamat tempoh berpantang selama 2 bulan walaupun pada hakikatnya aku taklah begitu ikut sangat pantang larangnya. Hmmm aku rasa sebab ni kot sekarang badan-badan aku selalu sakit. Huhu.

Apa-apapun terima kasih banyak kepada Mama Maznah dan Abah Jamal sudi melayan karenah anak menantumu ini dan tak lupa ribuan terima kasih juga kepada Mak dan Abah aku yang amat aku sayang sebab walaupun Mak penat menjaga Abah yang kurang sihat tapi masih sudi bangun malam jaga cucu, dan Abah pula walaupun tak berapa sihat, sanggup juga bangun malam setiap kali Adam menangis bacakan ayat suci untuk Adam. Alhamdulillah.

Bersambung dengan operasi mencari pengasuh pula lepas ni ye.... :)

No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...