Recent Posts

Search This Blog

Friday 11 July 2014

Resipi Udang Tempura Oat


ASSALAMU'ALAIKUM

Selamat pagi...hari ni aku sampai office lambat. Alkisahnya aku terkeluar lewat dari rumah, hadap sesak lalulintas lagi padan la muka aku kan...sampai encik suami terpaksa drop aku dekat stresen LRT sebab dah terlewat sangat nak ke temuduga kerja.
Sampai ja office terus siapkan daily report. Alhamdulillah ni sempat juga update blog.

Menu berbuka aku dengan encik suami semalam. Aku masak yang simple ja asalkan kami puas makan dari pergi beli dekat bazar ramadhan tu yang rasa entah apa-apa. Huhuhu.

 Bahan-Bahannya:

1. Beberapa ekor udang bersaiz besar.
2. Tepung tempura serbaguna.
3. Oat.
4. Sebiji telur ayam.
5. Minyak untuk menggoreng.

Cara-cara memasak:

1. Basuh udang dengan sedikit garam supaya udang tu kekal rasa manis dan segar (TIps dari Food Network Channel Astro)
2. Celupkan udang satu per satu ke dalam telur ayam yang telah dikacau macam nak buat telur dadar tu kan.
3. Dicelup pula ke dalam tepung tempura serbaguna.
4. Dicelup semula ke dalam telur dan akhir sekali celup pula ke dalam mangkuk oat.
5. Goreng dengan cara deep fry.
6. Jangan terlalu lama sebab kita taknak hilang rasa kemanisan udang tu.
7. Siap. Angkat dan hidangkan!


Selamat Mencuba!!

No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Daisypath Friendship tickers