Recent Posts

Search This Blog

Thursday 3 July 2014

TESTIMONI SUFFY GOAT : InshaaAllah...Kurang Fermentasi di Lidah


ASSALAMU'ALAIKUM

Lagi testimoni Suffy Goat dari pengalaman aku dan Adam sendiri.
Ada kaitan sikit dengan testimoni aku yang lepas, SINI.

Lidah putih seperti di dalam gambar hiasan di atas, sangat sinonim dengan bayi/anak-anak yang minum susu formula. Tompokan putih ni sebenarnya hasil fermentasi susu yang juga boleh menyebabkan jangkitan yang lebih serius selain dari nafas berbau seperti yang aku pernah story dalam entri yang lepas.

Yess...Adam pun pernah mengalaminya juga, tapi sejak bertukar kepada susu Suffy Goat, lidahnya kelihatan bersih, kurang putihnya. Alhamdulillah.
Kalau tak, sampai berketul-ketul jugalah di lidah Adam.
Aku tengok pun geram macam nak korek-korek cungkil je sebab berketul kan...

Namun, harus diingat ye, dinasihatkan doktor, selepas menyusu, lidah bayi/anak tetap perlu dibersihkan untuk mengelakkan risiko yang lebih serius.

Atau dengan cara lain, bagi toddlers yang dah mula makan semi/solid food, perbanyakkan bagi minum air kosong selepas menyusu. Air kosong/masak mampu membantu mencuci sisa susu yang tertinggal.

Boleh hubungi (SMS/Whatsapp) aku di 017 619 0035
untuk dapatkan BEST PRICE!

No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Daisypath Friendship tickers