Recent Posts

Search This Blog

Thursday, 3 July 2014

TESTIMONI SUFFY GOAT : InshaaAllah...Tiada Pembentukan Lemak Susu


ASSALAMU'ALAIKUM

...Selamat pagi semua...

Gambar botol susu PPSU Pigeon di atas tu hanya sekadar hiasan saja ye. Aku tak berkesempatan nak snap botol susu Adam lagi. Nantilah aku update ye.

Alkisahnya ni dari pengalaman aku sendiri sepanjang bagi Adam consume susu Suffy Goat.
Sepanjang pemerhatian aku, susu kambing berbeza dari susu lembu dari segi pembentukan lemak susu pada botol.

Pembentukan Lemak Susu?

OK, pernah tak tengok di botol anak-anak selepas beberapa jam susu tu dibiarkan di luar bottle warmer? Berdasarkan pengalaman aku, sebelum ni aku pernah bagi Adam minum susu lembu, tak sampai 4 jam terus dah boleh nampak pembentukan lemak susu di dinding botol. Seolah-olah macam susu tu dah basi dan dinding botol nampak kotor.

Sangat berbeza dengan susu kambing, struktur kepekatan susu masih sama seperti baru dibancuh plus memang botol susu nampak bersih.
Tapi tak bermakna tak perlu basuh botol ye. Hehehe...cuma nak bagi tau perbezaannya saja.
Botol tetap kena basuh dan disterilkan seperti biasa ye.

Bukan fokus pada susu Suffy Goat sahaja ye, aku ada terjumpa 1 entri dari seorang blogger, pun berpendapat sama macam aku. Selepas 12 jam katanya, susu masih pada struktur yang asal.
...Susu kambing memang berbeza...

InshaaAllah nanti berkesempatan aku upload gambar botol susu Adam ye.

Ingin cuba susu kambing bersama pemakanan sunnah untuk diri sendiri, keluarga atau anak-anak?

Boleh hubungi (SMS/Whatsapp) aku di 017 619 0035
untuk dapatkan BEST PRICE!


No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...