Recent Posts

Search This Blog

Thursday, 20 September 2012

Anugerah Mejar Kehormat - Datuk Nicol David

           


ASSALAMU'ALAIKUM

Selamat pagi semua...
Kepada sesiapa yang tengok berita TV3 malam tadi mesti perasan dengan gambar di atas ni kan?
Ya, Datuk Nicol David pemain squash negara baru sahaja dianugerahkan Mejar Kehormat daripada Tentera Udara negara kita.

Fisrt impresssion aku sejurus selepas aku terbaca je tajuk berita ni, aku terus bertanya kepada orang rumah aku. Macam mana penilaian sebenar untuk dapat anugerah seperti ini? 
Sebelum anugerah ini diberikan, Datuk Nicol David juga dianugerahkan gelaran Datuk setelah berjaya membawa nama negara hingga ke persada dunia atas nama sukan squash yang dia pelopori selama ni.
Aku memang tabik la bab sukan dia dan aku turut berbangga dengan pencapaian beliau menaikkan nama negara Malaysia.

Then aku teringat pula kepada Datuk Lee Chong Wei.


Begitu juga dengan Datuk Lee Chong Wei, juga menjadi kebanggaan negara apabila beliau berjaya menaikkan nama negara kita dalam dunia sukan badmintonnya walaupun beliau kalah dalam sukan Olimpik tempoh hari dengan Lin Dan.

Bukan sahaja atlit negara malah penyanyi popular juga mampu meraih gelaran Datuk apabila beliau berjaya menaikkan nama negara.
Mesti korang dah boleh agak siapa kan?
Ya, semestinya Datuk Siti Nurhaliza.


Aku tau ni bukan gambar terbaru Datuk Siti Nurhaliza tapi aku suka gambar beliau bertudung seperti ini yang tampak manis apabila bertudung litup sebegini.
Beliau juga berjaya meraih gelaran terhormat itu atas pencapaian beliau.

Aku pasti ramai lagi yang berjaya meraih gelaran dan anugerah seperti ini yang aku terlepas pandang untuk dihighlight kali ni.
Tapi itulah bagaimana sebenarnya anugerah dan gelaran ini diberi penilaian untuk memilikinya?

Apa apapun tahniah kepada Datuk Nicol David kerana berjaya menjadi salah seorang daripada contoh remaja berjaya kepada negara setelah bertahun tahun berusaha untuk mencapai kejayaan yang diidam idamkan selama ni.

Tahniah sekali lagi kepada Datuk Nicol David!!


P/S : Tetiba entri aku kali ni skema mak inang pulak...kekekeke

No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...