Recent Posts

Search This Blog

Friday 20 July 2012

HARI PERISTIWA 1 : Terawal puasa...




ASSALAMU'ALAIKUM

Ok sempena bulan puasa kali ni aku bertekad setiap kali ada peristiwa yang aku rasa special untuk aku..aku nak jadikan entri blog.
Cadangnya sepanjang bulan puasa lah baru aku start buat entri HARI PERISTIWA ni...tapiiiiiiiii
belum masuk bulan puasa...hari ni hari terakhir bulan Syaaban dah ada peristiwa berlaku...

Iklan : Gambar sekadar hiasan masa pengumuman puasa Khamis malam hari tu...kekekeke...

Ok sambung...
Kat tempat kerja aku ada kawan dari Chennai, India.
Nama dia Mohd Taukheer. Dia vendor kat sini.
Memang selalu hal kerja, kami berurusan dengan beliau dan beliau banyak jugak membantu sampaikan dah macam kawan kawan sebangsa dan seagama.

Pagi tadi tiba tiba dia Skype aku.
Kat sini kami berurusan kerja melalui Skype juga selain emel dan telefon pejabat.

Dia Skype aku...
"...just curious.. fasting started this morning right?"

Aku dah mula senyum sesorang dah. Dalam hati aku cakap sah mamat ni tak tau puasa start Sabtu.
Aku pun bagitau bukan hari ni tapi besok.
Aku tanya dia...

"Are you fasting today?"

"Yes!" Hahahaha dia gelak.
"I read everywhere it was today"

Lepas tu aku cakap dia boleh makan lagi hari ni.
Hahahaha...sebab baru malam tadi pengumuman puasa Sabtu bukan hari ni.
Dalam hati sekali lagi aku berkata, kalau dia bukak TV pun bukannya dia faham 'pakcik' tu buat pengumuman. Betul jugak kan. Tak boleh jugak aku salahkan kawan aku sorang ni.
Hahaha..

Apa apa pun selamat berpuasa Taukheer!
Happy Fasting Day Taukheer!



P/S: In case, you've read this after found the keyword of your name, please ignore it.
Just saying that you're the most handsome guy from Chennai! Hahaha



No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Daisypath Friendship tickers