Recent Posts

Search This Blog

Friday, 25 January 2013

Kerisauan Mencari Pengasuh



ASSALAMU'ALAIKUM

Selamat pagi.
Di hari yang baik, dengan cuaca yang mendung, membuatkan aku malas sungguh nak menapak pergi kerja. Menapak? Yelah yelah aku pergi kerja pun orang rumah hantarkan. Hehehe.
Hari ni orang rumah aku cuti. Dipaksa cuti oleh majikannya katanya. So, terpaksalah aku bangun juga pagi tadi bersiap untuk ke tempat kerja sorang sorang.

Berbalik kepada tajuk utama entri aku, yeee aku sedang kerisauan mencari pengasuh untuk bayi kecilku nanti apabila dia dah keluar dari perut aku ni.
Begini rupanya perasaan seorang bakal ibu untuk anak pertama yang bakal dilahirkan tak lama lagi. Macam macam kena fikir untuk buat yang terbaik.

Bukan aku tak bertanya di merata tempat yang aku tahu dari awal.
Aku mula mencari sejak kandungan aku ni seawal 2-3 bulan lagi.
Tapi asyik penuh saja di mana mana pun.
Mungkin belum rezeki aku lagi agaknya nak berjumpa dengan tempat pengasuhan yang sesuai agaknya.

Pagi ni, memandangkan orang rumah aku cuti, sejurus lepas dia menghantar aku di kantor (erkkk bahasa Indonesia pulak), dia terus pergi ke tempat pengasuhan berhampiran Vista Angkasa Apartment, Kerinchi untuk menanyakan kekosongan yang ada.
Sepertimana yang aku dapat rasakan sebelum ni, dah juga penuh. Pengambilan hanya 3 orang setiap penjagaan bayi berumur bawah 1 tahun.

Tak apalah mungkin kami kena terus mencari dan cari lagi...
Googling membawa hasil ada 2 tempat pengasuhan berdaftar lagi di kawasan Pantai Dalam.
InshaAllah akan menyusul kedua tempat ini pula lepas ni.

Semoga dipermudahkan urusan kami sekeluarga. InshaAllah.
Amin

2 comments:

  1. Waduh2....kasihan kamu. Takpa2, nanti jumpa lah tu. Bila due?

    ReplyDelete
  2. @Anonymous InshaAllah hujung bulan 4 huhuhu

    ReplyDelete

What's on your mind?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...