Recent Posts

Search This Blog

Friday 21 March 2014

Minggu Ke-2 Kehilangan MH370

ASSALAMU'ALAIKUM

 Dah masuk hari ke-14 dah pesawat Malaysia Airline MH370 hilang tanpa ada tinggalkan kesan yang sah, baru hari ni aku mula nak bercakap ye? Huhuhu.

Tak review tak bermakna aku tak peduli.
Kalau tak update dengan geng speku, update juga dengan streaming video di Astroawani.Com. 

Semalam PM Australia dah umumkan di parlimen Malaysia mengenai pertemuan 2 objek terapung di Lautan Hindi yang mungkin ada kaitan dengan pesawat MH370. Mungkin ye mungkin tak, belum lagi disahkan. Kita tunggu press conference hari ni pula. Apa kata Menteri Pertahanan kita nanti.

Tak banyak benda yang aku nak cakap di sini, sebab terlalu banyak speku-speku (spekulasi) yang kita dengar selama 14 hari ni kan...sampaikan ramai juga yang dah naik bosan dengan speku-speku yang akhirnya menemui jalan buntu dalam usaha pencarian MH370. Termasuklah aku kadang-kadang ada juga rasa bosan. Haha.

Apa-apapun ending tragedi ni, marilah sama-sama kita mendoakan untuk semua penumpang MH370, tidak kira agama, bangsa. Diharapkan semua berada dalam keadaan selamat dan sekiranya ditakdirkan sebaliknya, diharap semuanya berakhir dengan baik InshaaAllah.

Kalau tak ada fakta menyokong, dalam bahasa kasarnya kalau tak tau apa-apa janganlah membuat spekulasi sendiri yang boleh menimbulkan kekecohan dan menyentuh sensitiviti ramai pihak.
Tolong...tolong jangan mengeruhkan lagi keadaan. Lebih baik kita mendoakan yang terbaik untuk semua dari menyebarkan spekulasi yang tak berasas.

Jangan lupa, di samping #prayformh370 jangan lupa #prayforgaza #prayforsyria #prayforpalestine!

Mereka juga memerlukan doa kita untuk terus berjuang demi menegakkan agama yang sedia maklum sungguh tinggi jihad mereka di sana. InshaaAllah.

No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Daisypath Friendship tickers