Recent Posts

Search This Blog

Friday, 10 August 2012

HARI PUASA KE-21 : Selsema lagi....


(Ehsan Google)
ASSALAMU'ALAIKUM

Semua sihat ke? Alhamdulillah kalau semua sihat wal'afiat. Jaga makan, perbanyakkan makan sayur dan buah buahan. Paling jangan lupa, perbanyakkan minum air putih terutama sekali air putih suam bukan sejuk yee...
Bagi sesiapa yang tengah diet tu laaagi la sangat perlu minum air suam banyak banyak..
*Cakap orang pandai...diri sendiri pun demam sampai ke hari ni tak jugak ok ok lagi...hikhik

Aku hari ni macam biasa la..masih selsema. Adoiiii...
Dugaan betul aku rasa. Semalam lepas je berbuka, badan dah mula panas balik.
Aku pun apa lagi, ambik sapu tangan, rendam dalam air sejuk, tuam dekat kepala. Seluruh kaki tangan aku lap dengan air sejuk. Nak hilangkan haba panas tu cepat.
Barulah boleh tidur dengan aman. Kalau tak, rasa sangat tak selesa.

Kesian orang rumah aku. Dah berapa hari dah berbuka asyik kena beli tapau je.
Aku tak larat nak masuk dapur. Bersahur pun, orang rumah tolong masakkan nasi panas panas, lauk pun ala kadar je.

Lepas sahur pagi tadi pun, aku terlelap kejap depan TV sementara tunggu azan Subuh.
Sekali terjaga setengah jam selepas azan.
Terkejut takut terlepas waktu, pening je kepala ni.
Jalan pun dah macam orang mabuk je hahaha..
Ya Allah cepatlah aku sihat...
huhuhu terasa lesu sangat dah badan ni..
banyak lagi benda tak selesai ni...
minggu depan dah raya...hukhuk....

MODE: Besok Along, Kak Ipo dengan anak sedara aku nak datang umah. Aku mesti kena sihat! Aku nak masak sedap sedap untuk dorang datang berbuka nanti...huhh! Semangat semangat! InsyaAllah besok aku sihat!


No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...