Recent Posts

Search This Blog

Saturday, 11 August 2012

HARI PUASA KE-22 : Iftar Bersama Along, Akak dan Mu'adz Firas



ASSALAMU'ALAIKUM

Sambungan kepada hajat aku semalam, Alhamdulillah aku bangun pagi walaupun masih kepeningan, aku gagahkan juga bangun bersahur macam biasa. Hasrat untuk teruskan berpuasa untuk hari yang ke-22 aku teruskan dalam keadaan kurang sihat.

Aku nekad, hari ni aku mesti sihat. Sebab aku nak masakkan untuk keluarga Along aku datang berbuka di rumah aku malam ni.
Aku bermula dengan memasak dalca sayur dulu sebelum aku pergi ke klinik untuk buat ujian darah.
Siap je masak dalca, aku terus siap pergi ke klinik.
Lebih kurang jam 2 petang lebih aku balik rumah, lepas solat Zohor, orang rumah aku tolong gorengkan ayam yang dah dikunyit-garamkan sebelum keluar tadi.

Aku berkata dalam hati, aku mesti cepat cepat masak sebelum keluarga Along aku sampai. Aku nak dorang sampai je nanti rehat tunggu waktu berbuka je.
Alhamdulillah usai je masak ayam dan udang, keluarga Along pun sampai.
Alhamdulillah. Tinggal nasi je aku sengaja tak masak lagi. Nak tunggu dekat berbuka baru masak nasi.

Azan berkemundang di televisyen.
Semua menadah tangan, Along membacakan doa berbuka puasa, dan kami sama sama menjamu selera.
Alhamdulillah :)

InsyaAllah dengan izin Dia, lepas ni boleh buat makan makan lagi. Jemput keluarga Along datang rumah aku lagi.

MODE: Terima kasih Along dan keluarga sebab sudi datang jenguk rumah kami ni. Berbuka sama. InsyaAllah ada rezeki, panjang umur. Jemputla datang lagi ye!~ :)


No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...