Recent Posts

Search This Blog

Monday 7 February 2011

'Babysitter Course'

Assalamu'alaikum...

Mesti semua tertanya tanya tajuk entri aku tu kan? Ada ke? Mesti la adaaa...Tak percaya ek? Betuuull...aku tak tipu! Hehehe..Test ni tak selalu ada. Bagi siapa siapa yang berminat nak ambik..kot kot lah tergerak hati tu nak tambah softskill sebelum tawen...haa sangat sangat digalakkan take this test. Simple test je. Mudah...Cepat...Berkesan! Yang paling penting hanya PERCUMA! Tiada bayaran pendaftaran..atau pun yuran test tu sendiri pun tak ada. FREE OF CHARGE! Kekeke...kat mana? Haa contact aku. Haha..Aku dah ambik 2 hari semalam nih...5hb-6hb Februari 2011.

Aku kena jaga anak sedara aku beno benonyee...hahaha...ada rasa macam nak lempang aku tak?
Akak ipar aku kena pegi berniaga kat UM sempena Karnival Kanak Kanak. Along aku pulak keja shift malam sampai pagi. Mesti la balik keja macam zombie kan? Kesian dia. So aku pun dengan rasa senang hatinya tolonglah jenguk jengukkan si Muadz Firas, anak sedara aku niii...first time aku nak keja jenguk jenguk kan Muadz tanpa bantuan Akak atau Along aku. Hehe.

Pagi pagi Along hantar Akak pegi UM. Muadz tak bangun lagi. Comeynye laaa aku tengok dia tido. Aku pun terasa comey nye la jugak time bangun tido tu sebab aku tido dengan Muadz malam tu atas katil. Hahahaha ada rasa menyampah tak dengan ayat aku tu? Rasa macam anak sendiri pulak.

Aku kena mandikan Muadz...pakaikan baju Muadz....tuko lampin. Hehehe seriyes first time rasa macam AKU DAH ADA ANAK SENDIRI! wakakaka...tak pa lah anak sedara pun macam anak sendiri jugak kan. Kekeke...hari tu dia behave. Tak banyak perangai. Kalau merengek pun mintak 'tutu' (susu) je. Tak pun sebab dia lapar. Akak ipar aku dah siapkan makanan letak dalam thermos sebelum dia keluar berniaga. Aku tolong suapkan je lah. Hehehe..Lepas mamam...mintak 'tutu'..lepas tu popok popok...ketiduran lah beliau. Hehehe...comeynyeeee anak sedara haku nihhh!!


Ada sekali tu kan...Alhamdulillah bahagia nya rasa bila aku ada terjaga satu malam tu...tangan kecil dia ada kat pipi aku. Uwaaaaa sangat terharu! Walaupun berkemungkinan besar aku tau dia tak sengaja letak tangan dia kat pipi aku. Tapi aku rasa tersentuh! Sob sob sob. Mesti korang ada rasa cam nak termuntah hijau kan? Haha.

Tiba tiba rasa rindu sangat pulak kat Si Tetik tuu..hukhukhuk nasib la tak jauh sangat. Kat Bangi tu je ha. Bila bila aku rasa nak pegi pun boleh je pegi...Tapi kadang kadang disebabkan aku kerja...Tak boleh la Moksu nak datang tengok Tetik selalu ye ^_^

Nak tengok tak gambo comey anak sedara aku? Punya baik landing kat perut Aba dia sambil makan biskut.

(Comey macam aku kan? Hee~)
Maka diumumkan semalam 6 Februari 2011 aku dah dapat lesen untuk jadi babysitter. Oyeahhh!! Makaceh kaakkk sebab percaya adik ipar mu yang senget ni tengok tengok kan Muadz. Lepas ni kalau ada perlukan babysitter ni lagi...gimme'a call or text me ok! Hahaha...

Makaceh jugak pada Tetik sebab cako muka Moksu..hahaha..basuh je muka tau tau rasa pedih! Haa sah Tetik tadi nii aku kaco dia minum susu...sekali kau...gegegege~ tapi tak apalaahh...Moksu cayang Muadz!! Muahhhh....hehehe


Sampai bertemu kembaliiiiiiiiiiiiiiiiiii.....As Salam! ^^ 

No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Daisypath Friendship tickers