Recent Posts

Search This Blog

Wednesday 9 February 2011

Jalan Cari Makan di Medan Selera Kuala Perlis

Assalamu'alaikum

Selamat pagi semua. Pagi pagi aku dah bukak blog hari ni ek...mesti semua fikir aku buang tebiat..tapi kira ok la kan sekarang dah pun jam 8:24AM kalau nak ikutkan jam lappy aku ni. Aku pasti masih ramai di luar sana yang lagi teruk buang tebiat berblog tengah pagi buta sambil ber-Facebook. Tak tau mengantok kot. Hehehehe...

Seperti yang dijanjikan, dalam entri sebelum ni aku ada cakap banyak cerita nak dikongsi kan? Sekarang meh aku cerita pasal cerita kedua aku pulak pada tarikh yang sama dengan hari persandingan kawan baik aku tu.

Petang dalam jam 5:30PM 5hb Februari 2011, aku dan Sue gerak dari rumah pergi ke Kuala Perlis. Buat apa pegi sana? Haaaa....aku dan Sue ada makan besar dengan Zana, Zaida, Nadia (adik Zana) dengan Siti (adik Zaida) Hahahaha...

Padahal masa Zana datang umah aku selepas balik dari majlis Wan, dia cakap dah nak berangkat balik Pulau Pinang. Sekali dia SMS Sue ajak lepak Kuala Perlis. Hampeh tul minah nih! Aku dengan Sue on ja lah dah ada orang nak belanja kan. Kekeke...Alhamdulillah murah rezeki hang Zana oiii...

Apa? Gambar? Aisshhh mesti la ada gambar kami sempat snap walaupun tak banyak tapi cukup bermakna buat kami bertiga. Meh aku kongsi sikit time kami siap sedia nak membaham makanan.

(Antara menu yang diorder...Nyum nyum!) 
(Ekor ikan masak sambal belacan, ketam masak serai kuning kot! Kekeke)

(Tomyam sayo, kepala ikan masak sweetsour)
Masa aku dan Sue sampai, Zana Zaida dan adik adik dah siap order dah makanan masa tu. Hahaha nampak sangat aku dengan Sue sampai lewat.

Aku tak pasti ikan apa yang Zana order rasa rasa macam ikan siakap. Sedap! Manis! Bahagian kepala ikan, kami order masak sweetsour, bahagian ekor buat masak pedas. Tomyam sayur tapiiii.. ada jugak diletaknya potongan ayam. Ketam 3 ekor dibelah 2 jadik enam potong semuanya, so sorang 2 potong dapat...wahahaha...air? air fresh orange leee...untuk first round la...second round kami pesan  limau ais pulak..sebab rasa macam tak cukup ja air. Apa apa pun semuanya sedaaaaappp...! Apa? Dekat mana kami makan ni? Haa sebentar ya...tunggu aku habis membebel pasal makan ni..Kekekeke..Next menu is....

(Udang lipan bako! Kita bako...kita bako..haha) 

Haaaa cerita pasal udang lipan, kalau korang nak tau...ni la first time aku try makan udang ni. Sebelum ni aku pernah tengok jual mentah kat pasar basah ja...masa ni memang dah depan mata aku siap dibakar sedia untuk dimakan. Orang cakap sedap. Zana, Zaida...Nadia adik Zana pun cakap sedap! Nadia cakap kalau ada otak lagi sedap...Hahaha aku fikir, bukan ke semua makhluk Tuhan ada otak? Tapi hentam ja laaa..Janji rezeki aku hari tu nak merasa udang lipan.

Bagi aku dengan Sue memang kami jakun sikit la nak makan menatang nih! Hahaha...Zana dengan yang lain lain dah biasa..

"Apa dia Farah? Sue? Ampa tak pernah makan udang ni?? Hahaha apa daaa...Kami anak nelayaaannn...selalu makan..Sedap sedap!"
Bukan soal anak nelayan ke tak Zana....isunya di sini ialah...kami tak pernah makan. Tak ada siapa pun dalam keluarga kami makan udang ni selain udang biasa yang tak macam lipan tu...Hahahaha...Anyway terima kasih untuk Zana sebab memperkenalkan udang ni pada aku dan Sue ^^

(Nampak macam banyak sangat pulak makanan kami...hahaha)
(Gambo sebelum Zana makan...Hahaha)
Ni gambar Zana sebelum kami mula membaham makanan makanan tuh...kemain lagi dia senyum sampai ke hujung jari! Hahahaha..Zana dah slim sekarang tau...makin comey lotey. Sama la dengan Sue. Hehehehe. Bab bergaya toksah cakap la...dua dua sama ja kuat melaram! Dengan make up nya...dressing nya...wahh! Hebat kawan kawan aku sekarang..
(Zaida Zana Siti~PEACE!! hehe)

(Aku di tengah..Nadia dikiri...Sue dikanan...Kekeke)
Haaaa ada jugak rupanya gambar aku! hahaha...baru ingat nak majok dengan kawan kawan aku ni...kemain ek bergambar sampai gambar aku nak lupa pulak...nasib ada jugak walaupun sekeping..wahahaha..

RIBUAN TERIMA KASIH KEPADA:
:: ZANA ZAIDA::
:: NADIA SITI ::
:: SUE ::

LOKASI:

MEDAN SELERA depan HOTEL BRASMANA, KUALA PERLIS

No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Daisypath Friendship tickers