Recent Posts

Search This Blog

Friday 4 March 2011

RUMAH SERAM SEKSYEN 2 SHAH ALAM - Episod 4

Assalamu'alaikum...

Selamat Pagi semua...hari aku rasa macam tak bermaya je nak datang office. Kepala aku sakit! Uwaaaa...Apa dia? Kenapa datang keja jugak kalau dah tak sihat? Sebab sebab...aku diamanahkan untuk pass semua reports compilation kat Oracle hari ni. So, nak tak nak aku kena bangun jugak pagi tadi...mandi, solat...siap siap terus ke office. Wuwuwuwu...tapi sempat jugak la aku nak bukak blog aku ni...nk sambung cerita hantu seperti yang dijanjikan....selamat membaca! ^-^

Tengah sibuk sibuk berborak, aku terbau sesuatu yang kurang enak. Member member aku yang lain pun bau jugak. Rupanya si Azmi ni tadi dah terkencing dalam seluar sebab takut sangat. Nasib baiklah malam tu tak ramai sangat orang kat Restoran Hakim tu. Malu betul! Aku pulak boleh ternampak si Sam pakai selipar sebelah lain. Dari sibuk sibuk cerita seram terus jadi cerita kelakar pulak.


Tengah sibuk sibuk ketawa, baru kitorang perasan yang si Salleh dengan Naim tak ada dengan kitorang. Yang ada cuma kami berenam. Aku, Azmi 'dagu', Sam 'Banjar', Wak, Bob dengan Lan. Dalam ramai ramai tu cuma Bob sorang je yang bawak handphone, so kitorang try call Naim tapi tak ada orang angkat. Try call Salleh pulak, sama jugak tak ada orang angkat. Lepas tu Lan ambik handphone Bob tu, dia baca apa entah agaknya pastu dia suruh Bob call Naim lagi sekali. Bob call dan loud speaker. Korang tau apa jadi? Ada suara perempuan mengilai. Gila gila punya mengilai sampai meremang bulu roma aku. Kami berenam terus terdiam. Last last kitorang sepakat akan tunggu sampai pagi esok baru balik rumah tu semula dan cari Naim dengan Salleh. Lepas dengar suara perempuan mengilai kat handphone tu, tak ada sorang pun antara kitorang bercakap sampai Subuh!!!!


Jam 7:30 pagi baru kitorang gerak dari Hakim. Hati aku masih lagi kuat berdebar debar. Yang lain lain aku tak tau lah. Sampai kat depan rumah, aku tengok pintu rumah dengan gate dah terbukak seluas luasnya. Ni kalau pencuri masuk ni, memang dia kaya sebab laptop, wallet dengan handphone kitorang semua tinggal macam tu je. Bulu tengkuk aku masih lagi meremang. Tak ada siapa pun yang berani masuk rumah tu dulu....aku ingat ada la dalam 20-30minit kitorang tercangak kat depan rumah sebab tak ada siapa siapa pun berani masuk. Entah macam mana agaknya handphone Bob berbunyi. Hati aku da tak sedap. Jangan la kata hantu tu call kitorang suruh masuk. Lan yang angkat. Sebenarnya dalam ramai ramai ni, Lan yang paling berani tapi kadang kadang dia jadi penakut jugak la. Pihak hospital call, katanya Naim ada kat wad kecemasan Hospital Klang. Accident katanya. Pihak hospital kata, ada miss call dari nombor Bob ni, tu yang dia call nombor handphone Bob ni....oooo baru aku faham. Yang peliknya Naim accident??


Hmmm....confuse kan? Macam mana la si Naim ni boleh accident pulak?! Sedangkan pagi pagi buta tadi masa semua sibuk lari sebab ketakutan keluar dari rumah, bukan ke semua orang ada kat luar tu?? Time bila pulak si Naim ni boleh accident?? Hmmm...jangan pening pening...kita sambung di episod seterusnya nanti ye. Mesti terjawap segala persoalan kita tu...Hehehe...

Dah nak jam 09:00 pagi ni, aku dah kena start buat keja. Hehehe...jumpa lagi yee...^_^

UPDATE 21/10/2011 : SEMAK SINI UNTUK PENJELASAN

No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Daisypath Friendship tickers