Recent Posts

Search This Blog

Tuesday 1 March 2011

RUMAH SERAM SEKSYEN 2 SHAH ALAM - Episod 1

Assalamu'alaikum...

Bertemu kembali setelah sepurnama kita tidak ketemu di laman blog Lembu Gemok ni ye...wahahahaha menyampah pulak nak cakap cakap skema ni..padahal baru hujung bulan lepas aku post entri aku.

Aku bawak story seram untuk semua hari ni...ada tak siapa siapa yang duduk Shah Alam atau pun bekas penduduk Shah Alam? Haaa ada pernah dengar tak pasal story rumah dekat Seksyen 2 tu?? Aku pun dikira bekas penduduk Shah Alam. Aku pernah menginap di sana selama hampir 3 tahun lebih. Di Shah Alam lah aku mula menapak sebagai seorang perantau...Ceewahh!! Aku pernah dengar sebelum ni pasal story rumah ni tapi tak tahu kesahihannya betul ke tak dan tak pernah dengar story yang betul betul story. Just sekadar tajuk 'berita' RUMAH SEKSYEN 2 BERHANTU...tu je lah...

So, hari ni hati aku tergerak nak share dengan semua pasal story rumah seram ni kat blog aku. Actually  aku dapat story ni dari emel kawan office. Kalau Ana terbaca ni...thanks ye sebab sudi share story  seram ni.

Cerita dia begini......

9 tahun lepas aku dapat sambung belajar kat UiTM Shah Alam. So, perkara pertama yang aku kena fikir ialah aku nak duduk mana sebab aku tak dapat hostel. Oleh sebab kerajinan dan keprihatinan yang ada pada aku dan kawan kawan, maka dapat le aku dengan kawan kawan aku rumah sewa....dekat dekat dengan area Seksyen 2 berhampiran dengan Wet World (kalau korang tau la).

Rumah tu banglo 2 tingkat dengan 4 bilik. 3 bilik kat atas dan 1 bilik kat bawah. Kitorang semua berlapan, kiranya 2 orang untuk 1 bilik. Aku ringkaskan je lah, kitorang masuk rumah tu dengan perasaan berbelah bahagi. Best, suka, pelik, rimas, takut semua ada.


Pertama, tuan umah hanya amik RM50 je sebagai deposit dan sewa pertama hanya bayar bile masuk bulan kedua kami duduk rumah tu. Kiranya bulan pertama ni free la....[?]

Kedua, tuan rumah tak bagi kitorang bawak barang banyak banyak sebab nanti penat nak angkat balik katanya...

Ketiga, pokok ara tepi rumah tu besar sangat sampai dahan dia boleh masuk kat tingkap bilik atas.

....Agak agak tu memang ada something wrong somewhere  tak dengan rumah ni? Ce fikir...ce fikir..hmmmppp....mesti ada cerita disebalik syarat syarat tuan rumah tu kan? Untuk story seterusnya harap semua tunggu next entry nanti aku sambung ye...sebab sekarang ni aku nak sambung buat kerja aku yang berhari hari sudah tertunggak walaupun tak ada duedate tetap lagi...kekekeke...
 
Tunggu yeeee....... ^_^


UPDATE 21/10/2011 : SEMAK SINI UNTUK PENJELASAN

No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Daisypath Friendship tickers