Recent Posts

Search This Blog

Friday, 16 November 2012

Kesan DIABETES : Abah Masuk Hospital Lagi


ASSALAMU'ALAIKUM

Tak ada gambar yang sesuai untuk aku letakkan sebagai hiasan entri kali ni.
Maaf ye.

9/11/2012

Hmm Jumaat malam lepas aku bertolak balik kampung sebab Abah aku hospitalized lagi. 
Abah aku kena bedah kaki kiri, buang daging yang terkena jangkitan kuman.

Sebelum ni bengkak mengeras, lepas tu terpecah, terluka dan bernanah. Doktor mintak ke pusat kecemasan segera dan dimasukkan wad.

12/11/2012

Isnin malam lepas Alhamdulillah selamat selesai pembedahan jam 10.
Walaupun aku demam selsema sampai bengkak bengkak mata, berat kepala semua, aku gagahkan jugak badan aku ni bangun pegi jugak jenguk Abah sebelum dia dibedah.

Masuk bilik bedah jam 9.15 malam selesai jam 10.
Alhamdulillah Abah tetap senyum mungkin disebabkan anak anak isteri dan cucu turut sama tunggu pembedahan tu selesai.

Mu'adz Firas satu satunya anak buah akulah yang mungkin jadik penyejuk hati Abah.
Mu'adz lambai lambai tangan kat Abah semasa Abah ditolak keluar dari bilik bedah.
Walaupun Mu'adz masih kecik tak faham situasi masa tu, tapi dengan telatah dia, senyuman dia dah cukup sejukkan hati kami semua masa tu yang bermacam macam perasaan ada.

14/11/2012

Hari Rabu Alhamdulillah Abah dah dibenarkan keluar hospital tapi masih perlukan bantuan untuk bangun berdiri. Tak mampu nak berjalan sendiri disebabkan kaki dia masih lagi bleeding.

15/11/2012

Along bawak Mak Abah pegi beli kerusi roda. Supaya Abah mudah nak bergerak ke mana mana nanti memandangkan kaki dia masih belum boleh menampung badan. Setiap hari Abah perlu ke klinik kerajaan untuk buat cucian kaki dia.

Ya Allah mudah mudahan luka di kaki Abah cepat kering, cepat daging tu tutup semula tulang kaki Abah, dan semoga Abah cepat boleh berjalan seperti sedia kala semula.
InsyaAllah dengan izinMu tiada yang mustahil.

"Ya Allah, kasihanilah kedua orang tuaku sepertimana mereka mengasihaniku, dan sayangilah mereka sepertimana mereka menyayangiku...Amin Ya Rabbal 'Alamin"

Tag : Entri Pasal Abah

2 comments:

  1. semoga abah awak sihat-sihat selalu. doa sama-sama k?

    ReplyDelete
  2. thanks zack :) InsyaAllah amin

    ReplyDelete

What's on your mind?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...