Recent Posts

Search This Blog

Wednesday, 21 November 2012

Kesensitivitian Terhadap Isu di Gaza


ASSALAMU'ALAIKUM




(Semua dari Google Image)
Korang mesti pernah tengok gambar gambar seperti di atas kan? Melainkan anda tak bukak berita di TV atau pun memang anda tak berhubung langsung dengan mana mana media cetak, elektronik bagai.

Isu paling terpenting yang sentiasa digembar gemburkan sekarang ni.
Kalau anda rasa anda tak pernah tau, di mana kesensitivitian anda terhadap isu semasa?

Isu di Gaza bukan perkara asing lagi bagi seluruh dunia, kenapa kita tidak pernah nak ambil tahu akan saudara kita di sana? Sedangkan bukan seagama kita pun sangat peka dengan perkara ini.

Tak mahu serabutkan kepala yang dah sedia serabut?
Hmmm tepuk dada tanya iman.
Adakah dengan mengambil berat antara satu sama lain itu satu beban?

Moga diampunkan segala kesilapan kita di dunia ini, semoga ditetapkan iman kita hanya pada yang SATU.

Bukan soal beban, bukan soal agama sahaja tapi juga soal perikemanusiaan.
Dimana letaknya keperikemanusiaan manusia manusia kejam ini?
Cuba bayangkan anda di tempat mereka. Ketika anda di dalam penderitaan peperangan, tiada siapa yang membuka mata dan mengangkat tangan untuk membantu anda sekadar memejamkan mata dan berpeluk tubuh.
Sedangkan kalau anda diragut peragut pun anda pasti menjerit sekuat hati bukan?
Inikan bila sepanjang hidup anda dihujani bom dan senjata.
Sama samalah kita fikirkan.

Ya Allah, selamatkanlah GAZA dari tangan pihak zionis laknatullah!

P/S : Sekiranya kita tidak mampu untuk mengangkat senjata untuk bersama sama membantu di sana, apa salahnya kita mulakan dengan yang kecil. Mudah mudahan dari yang kecil lama kelamaan menjadi besar. InsyaAllah :)

No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...