Recent Posts

Search This Blog

Monday, 19 November 2012

Kesan DIABETES : Alhamdulillah...Kaki Abah Semakin Pulih


ASSALAMU'ALAIKUM

Selamat petang semua...salam hormat untuk tetamu baru...
Kerja di pejabat Alhamdulillah hampir selesai..
Tinggal 1 je lagi request yang tiba tiba boleh masuk emel..tak apalah kita layankan sajaa...

18/11/2012

Selepas beberapa hari aku tak bercakap dengan Abah, hari ni baru aku dapat bercakap dengan Abah.
Tak bercakap?
Eh jangan salah faham! Bukan maksud aku tak bercakap tu aku gaduh dengan Abah cumanya tak berkesempatan nak bercakap. Setiap kali aku call kampung, Mak yang jawap.
Abah pula dah masuk tidur.

Kali ni kami berbual agak panjang dari biasa.
Alhamdulillah dari cara Abah cakap, kaki dia makin pulih.
Bleeding dah stop. Cuma masih ada saki baki air bisa. Itupun hari makin hari setiap kali ke klinik untuk buat cucian, air bisa makin berkurangan.
Alhamdulillah syukur kepada Tuhan..sekurang kurangnya nampak juga perubahan pada luka Abah aku tu..

Tapi Abah masih memerlukan kerusi roda buat masa ni.
Sebab dia dinasihatkan tidak menjejakkan kaki untuk mengelakkan luka tu terganggu dengan jangkitan lain.

Harapan aku, berdoa agar segala rasa sakit Abah sepanjang lepas ni akan makin berkurangan dan makin sembuh seperti sedia kala walaupun sesekali Mak bagi tau yang Abah muntah muntah.

Ya Allah Ya Tuhanku permudahkanlah urusan harian Mak dan Abah, mudah mudahan Mak dan Abah dilindungi dari sebarang penyakit berbahaya dan sembuhkanlah penyakit Abah. Sesungguhnya Kau lah Maha Penyembuh segala penyakit yang tidak meninggalkan sebarang kesan sampingan.

Amin Ya Rabbal 'Alamin

No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...