Recent Posts

Search This Blog

Sunday, 18 November 2012

Kisah Petang, Makan Petang hari ni...


ASSALAMU'ALAIKUM

Selamat petang...
Hari ni lambat sikit meng-update entri. Pagi tadi aku kemalasan. Tapi tak ada siapa kisahpun kalau aku nak update ke tidak kan...Hehe

Pagi tadi aku sarap bihun goreng dengan telur separuh masak. Lepas tu aku dan orang rumah kekenyangan sampailah terlepas tengahari masih tak tau nak makan apa. Tup tup tertengok Ayam Golek Nara Pantai Dalam dekat dalam rancangan JJCM tengahari tadi.
Haa dah dapat idea nak makan apa, terus mengajak orang rumah aku pergi cari ayam golek tu kebetulan tak jauh dari rumah aku. Alhamdulillah rezeki kami berdua hari ni, walaupun tak banyak ayam yang digolekkan hari ni mungkin sebab hari minggu dah petang atau memang sebab dah ramai orang menghabiskan stok ayam golek dia hari ni, kami dapat jugak beli seekor.

Seekor?
A'a seekor ok! Haha kononnya nak makan sampai malam.
Boleh dikatakan aku mengidam nak makan ayam golek siang malam hari ni ye.
Tak apa dimaafkan. Hehehe..


(dapurkakjee.com)

(minahmelayu.blogspot.com)

So, sebelum keluar rumah tadi masak nasi sesiap, balik rumah masak sayur kobis bersama lobak merah sikit, lepas tu sama sama balun ayam golek ni sampai kami kenyang.
Alhamdulillah rezeki kami hari ni dapat jugak lepas gian nak makan ayam golek yang dah hampir setahun lebih tak merasa.

Kalau bulan puasa MasyaAllah punyalah beratur panjang, semua pakat nak beli ayam ni.
Yang berbuka di situ pun ada.
Bukan saja ayam golek tapi pelbagai lauk pauk lagi dihidangkan panas panas.
Boleh order apa saja yang anda teringin dari tomyam sampailah ke masakan kampung biasa.

Kepada sesiapa yang tak pernah merasa lagi ayam golek Nara Pantai Dalam 5 bintang ni, bolehlah lepas ni terjah restoran ni untuk merasa keenakan ayam golek 5 bintang Pantai Dalam.


No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...