Recent Posts

Search This Blog

Thursday 26 June 2014

Kematian Itu Pasti : Allahyarham Zain@Din bin Saad Bapa Saudara


ASSALAMU'ALAIKUM

Innalillahi Wainna Ilaihirhoji'un
Tu ja yang aku mampu ucap tadi masa encik suami call bagi tau yang arwah Pak Teh dah meninggal jam 11.40 pagi hari ni tadi.

Rupanya sepupu, anak kepada arwah ada cuba call aku tadi tapi masa tu mungkin aku tengah on call, aku tak terima apa-apa waiting call pun.
Terus aku call Mak pula rupanya betullah berita tu dah pun tersebar dah di kalangan kaum keluarga...

Kata Mak, arwah jatuh terduduk di pintu tiba-tiba...
Hmm arwah ada sakit jantung. Dah lama juga.
Harap anak-anak kaum keluarga sama-sama tabahkan hati.
Anak-anak dan keluarga terdekat yang akan lebih terasa kehilangan...
...Allah...

Setiap yang hidup pasti merasai kematian kan?
Kematian itu pasti untuk seluruh hamba Allah, makhluk Allah SWT.
Tu memang janji Allah kepada kita sebagai hambaNya dan Allah tak pernah mungkir janji...

Sebak rasanya bila mengenangkan arwah pernah menghantar dan mengambil aku di sekolah dulu. Walaupun dah tak serapat dulu, tapi arwah masih bapa saudara yang aku hormati.
Sejak sakit arwah jarang sekali keluar rumah, jarang sekali bercakap.

Hmm semoga roh arwah tenang di sana dan diletakkan bersama dengan orang-orang yang beriman.
Semoga urusan pengebumian selesai dengan baik inshaaAllah.

...Al-Fatihah...


...Amin Ya Rabbal 'Alamin...

No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Daisypath Friendship tickers