Recent Posts

Search This Blog

Friday 29 April 2011

ALHAMDULILLAH ABAH MAKIN SIHAT

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh..

Tengah sedap tido pagi ni...aku terdengar bunyik macam air menitik atas atap zink kat kampung masa aku tido di rumah Maktok aku masa kecik kecik dulu. Hmmm nyaman dan sayu je bile teringatkan zaman aku masa kecik kecik. Apabila aku bukak je mata aku, hmmmm...baru aku sedar semua tu sudahpun berlalu hampir 20 tahun lalu masa arwah Mak Andak dan arwah Mak Cik aku masih ada. Apa yang aku nampak sekarang cuma bilik malap yang hampir 3 bulan lebih aku menyewa.


Handphone alarm aku berbunyik lagu Flow. Hmmm...hujan pagi ni rupanya. Alhamdulillah rahmatMU YA ALLAH di pagi Jumaat, penghulu segala hari. Dah jam 6.35 minit pagi. Aku belum Subuh. Aku pun lantas bangun ke bilik air.

Dah siap mandi, pakaian, solat Subuh...makan supplement 'memantapkan' diri (heee~ jangan tanya supplement apa), aku ambik beg laptop, tag nama sarung ke leher, last sekali kunci rumah. Terus turun lantas berjalan menuju ke stesen LRT. Tapi sebelum tu singgah gerai 'akak karipap'. Hehehe. Hari hari aku wajib singgah gerai Akak tu. Karipap dia sedap. Ada macam macam inti. Daging, Ayam, Kentang dan paling aku suka inti Sardin. Selalu aku beli 3 biji seringgit. Ada juga sesekali aku beli bihun goreng campur sambal dengan telo mata, 2 ringgit sebungkus untuk dibuat lunch :) Tapi hari ni aku beli 3 biji je buat breakfast. 

On the way berjalan sebelum sampai bangunan office aku, aku teringatkan Aba kat kampung (wahhh panjang beno mukadimah, padahal nak cerita pasal Aba je..hee~ :-P) 
"Truut truuuuttt....truutt truuuuttt....truu truuuttt..."

"You're call have been forwarded to the voicemail. Please leave..." 
Tak sempat pompuan tu habis cakap aku dah letak. Dalam hati mana Aba ni pegi. Tak berjawap pulak.
"Truutt...trruuutt...truuutt..."

Tak sempat nak apa apa Mak dah angkat. Aku call Mak pulak.
"Assalamu'alaikum Mak. Mak dah pi sekolah?"

"Haa dah dah..dah sampai pagaq sekolah..."

"Owhhh...ingatkan Mak kat rumah lagi. Aba sihat Mak?"

"Alhamdulillah...Aba bangun awai sikit hari ni. Tadi Mak siapkan makan Aba dulu baru mai sekolah. Tu yang lambat sikit..."  

"Owhh hari ni Aba makan nasik lagi la ye Mak? Alhamdulillah...tak apalah kalau macam tu Mak..Take care..Assalamu'alaikum"
 
Masa tu dah jam 8 lebih. Lepas tu aku call Aba semula. Borak kejap dengan Aba tanya khabar. Aba bagi tau yang Mak dah panaskan lauk. Nanti dia makan. Tadi dia tak angkat sebab tengah gosok gigi. Hehehe. Tak apalah. Alhamdulillah dah masuk hari KEEMPAT, Aba boleh makan nasik tanpa muntah. Ce kira dah berapa hari Aba AVF? Alhamdulillah aku tengok Aba dah beransur OK sikit cuma sengal sengal badan tu masih ada. Besok Along balik dengan dua orang kawannya. Katanya kawan Along, seorang Haji tu boleh berubat orang. So Along berikhtiar mintak Haji tu tengokkan Aba nanti. Mudah mudahan dengan izin ALLAH Taala Aba sembuh seperti sedia kala tak lama je lagi. Ameen :)







LilySlim Diet days tickers



No comments:

Post a Comment

What's on your mind?

Daisypath Friendship tickers