Recent Posts

Search This Blog

Thursday 7 April 2011

Just A Dream?!

Assalamu'alaikum...

As usual semoga semua sihat hari ni. Happy working! :) Tapi nak buat keja sepanjang masa pun bosan jugak kan? Apa kata aku share satu cerita lagi dengan semua pasal mimpi aku malam tadi. Actually aku tak da lah ingat from A-Z mimpi aku tu. Sebab pepaham ja la kalau dah mimpi kadang kadang tu campur aduk dengan entah apa apa ja. 

Aku highlight mana yang aku rasa penting je la ye. Seingat aku mula mula aku nampak scene aku dengan Mak aku berada dalam kawasan motel. Kami disediakan satu bilik. Duduk bersama. Tujuan apa aku dengan Mak aku ke sana, for sure aku tak pasti.

Aku dengan Mak aku tengah mengemas barang masa tu...seolah olah macam kami ni last day kat situ bersiap sedia nak balik.Tunggu Along sampai, jemput kami.

Tapi suddenly out of the blue aku dah nampak scene aku dengan Along aku tengah get-set-go untuk naik basikal sama sama turun cerun bukit. Mana pegi Mak aku tadi? Tadi aku dengan dia, kenapa tiba tiba dengan Along aku naik basikal pulak ni. Adehhh~ Cerun bukit tu pun berhampiran dengan kawasan motel tadi benonye. Motel tu kira macam tempat perhentian untuk siapa siapa yang nak naik puncak tu. Seolah olah macam kawasan Bukit Larut. Tempat orang orang yang suka beriadah lasak nak tengok pemandangan cantik dari atas bukit, dan kabus. Ok. Sambung scene aku dengan Along aku tadi...

(Gambar hiasan 1)

Kami kununnya dah get ready untuk turun bukit saing sama sama....bukan lah nak race. Just macam bersantai. Along the way turun bukit tu, aku selisih dengan sekumpulan pendaki or actually lebih sesuai kategoriakan sebagai penggemar sukan lasak..mungkin ramai lagi sebab salah seorang dari mereka macam memanggil manggil orang depan (walaupun sepanjang perjalanan aku turun bukit dari tadi aku langsung tak nampak orang lain) tapi antara 2 orang yang aku terserempak ni (masa ni Along aku da ke depan sikit).....salah seorang darinya aku kenal! Walaupun aku dah terlepas dari dorang...aku masih tertoleh toleh untuk pastikan mata aku tak silap pandang. Dia pun seolah olah terkejut bila nampak aku. Melepasi je dorang bila dah terlalu jauh aku terpinga pinga tapi aku tetap teruskan. Nak tau tak sapekah orang yang aku maksudkan tu?

Setelah lebih 3 tahun aku  lost contact  dengan dia atas sebab aku sendiri tak mahu ada apa apa kaitan dengan dia lagi once she hurt me before so much! She betrayed me in front of all my close friends, in front of everybody including her family. Sampaikan semua kawan kawan aku salah sangka dengan aku. Aku dipulaukan jadik bahan fitnah, pembawakan cerita dan gosip macam macam. Aku sampaikan tak pegi konvokesyen aku tahun tu disebabkan aku terlalu malu untuk berdepan dengan semua orang. Gosip apa? I don't think you wanna' know about it  :) Apa apa pun aku tetap rasa sangat sangat dump! Aku mengaku aku tak buat benda tu. Hehehe...tapi apa apa pun aku dah tak nak ungkit pasal tu lagi dan aku dah pun mintak maaf dan maafkan dia. Mungkin aku jugak ada silapnya yang membuatkan benda tu getting worse more than suppose to be. Aku doakan semoga dia berbahagia in whatever is she doing right now.

(Gambar hiasan 2)


Tapi apa yang membuatkan aku surprise kenapa dia muncul dalam mimpi aku? Whyyyyy?? Walaupun aku tak ada pun fikirkan pasal dia sebelum tido. Sebab orang cakap mimpi ni mainan tido. Kadang apa apa saja yang penah difikirkan sebelum tido akan terbawak bawak ke mimpi. Wakaka...haaa tu first point, PLEASE TAKE NOTES! Sebab lepas ni aku akan tanya korang balik.

Ok perjalanan aku dengan Along aku diteruskan. Sampai satu kawasan...sekali pandang dari jauh aku nampak macam jalan mati. Masa tu aku da lead Along aku. Along aku ke belakang sikit. Then belum sampai ke tempat tu...aku terus stop dan mula nak berpatah balik. Tapi...guess what? Along aku ajak aku teruskan jugak....dan apa kami nampak?


Bukan jalan mati!!! Ya Allah. Tadi memang aku nampak jalan tu tak menghala ke mana mana. Rupanya bila aku pandang ke kiri...ada jalan ke arah situ. Berturap lagi. Aku terdiam.

Sebelum meneruskan perjalanan, tiba tiba Along aku cakap, "....jangan jadikkan agama tu sebagai penghalang..". Aku terdiam lagi sambil tenung ke depan. Yep! Betul. Tapi aku masih bingung apa kena mengena jalan mati, jalan tak mati dengan agama? Aku tak nampak relation nya kat situ. Second point, LAST NOTES!


Ok. Sekarang ni korang faham tak cerita aku? Mesti dah macam macam dalam fikiran korang kan? Sebelum korang menyuarakan segala pendapat tu...aku senaraikan dulu apa yang dalam fikiran aku dari pagi tadi aku bukak mata tersedar dari tido sampai lah sekarang...

1- Untuk first point, adakah mimpi tu bermaksud dah sampai masa aku cuba berbaik dan berkawan semula dengan dia?

2- Untuk second point, kata kata Along aku dalam mimpi tu betul betul buat aku tersedar dan tertanya tanya...adakah aku pernah jadikan agama itu alasan kepada aku untuk meneruskan sesuatu perkara? Astaghfirullahal'azim...ampunkan aku Ya ALLAH kalau hambaMU ini pernah terfikir begitu...

Jangan segan segan nak leave comments ye kawan kawan. Mungkin korang leh tolong aku rungkai segala persoalan yang aku fikirkan ni. :) Mungkin tak penting bagi sesetengah korang tapi please to whom may concerned. Please share your points of view on this. I really appreciate it.

Mintak maaf, cakap awal awal...tak ada hadiah aku nak bagi korang bagi siapa siapa yang tinggalkan komen. Sekurang kurangnya dapat pahala sebab tolong aku :-P Maceeeeeeeeehhhh....

6 comments:

  1. Rosefilia blogger7 April 2011 at 21:44

    Tak faham beb..pepun basuh kaki sebelum tido.. Tapi org tua2 cakap kalau mimi turun bukit, curam atau apa saja tu tanda tak berpaa elok. wallahualam

    ReplyDelete
  2. hmmm...apa2pun..mimpi hanya mainan tido..basuh kaki..bc doa..InsyaAllah tido xdiganggu.. :)

    ReplyDelete
  3. ak agak kurang paham..tp,bab jmp 'org tu',ak knl kn?yg hg penah cite tu ke?=)pape pn,nasihat dr pkar2 motivasi,b4 tdo,maafkanlah setiap kesalahan org pada kite...insyaAllah,kite akan tenang..=)

    ReplyDelete
  4. Jangan kata ampa dua tak paham...aku pun tak paham aku mimpi apa..tapi kira ok sikit la yang ni dari mimpi mimpi aku yang lain berteraboq..kakaka..
    tksh sue...i appreciate dat! ^^
    InsyaAllah...

    ReplyDelete
  5. dah jumpa ke apa yg dicari? mimpi ni ade 2, mainan syaitan ataupun petunjuk dariNya.

    ReplyDelete
  6. @Cik Kibod....mimpi yg xda kesudahan..huhuhu...ambik iktibar jelah mana2 yg boleh diambik tu selebihnya hanya mainan tido... :)

    ReplyDelete

What's on your mind?

Daisypath Friendship tickers